• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

اثر روزهای نیم‌تعطیل آخر هفته بر بازار طلا و ارز

  • کد خبر : 42664
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
اثر روزهای نیم‌تعطیل آخر هفته بر بازار طلا و ارز

اعلامیه صبح دولت تا حدی بازار نقدی دلار را بسته است/ نوسانات ارز پشت خط بالاست/ بازار جهانی و ترس از رکود معاملات را تحت الشعاع قرار می دهد/ قیمت دلار چه سیگنالی به بازار می دهد؟

در یک روز نیمه تعطیل، بازار ارز و سکه با افزایش قیمت ها به مرزهای بحرانی نزدیک شد. قیمت دلار، درهم، ارز و طلا که روز گذشته مسیرهای متفاوتی را طی کرده بودند، روز چهارشنبه همسو شدند و به سمت مرزهای مقاومتی پیش رفتند. سه‌شنبه شب دولت اعلام کرد که ادارات و بانک‌ها در روز چهارشنبه تعطیل خواهند بود، بنابراین بازار در وضعیت نیمه تعطیل قرار داشت.

قیمت دلار در هرات روز چهارشنبه از 60 هزار و 170 تومان آغاز شد و تحت تاثیر نوسانات قیمت درهم با افزایش و کاهش مواجه شد. در نهایت با صعود بازار دبی، قیمت دلار هرات به خط مقاومت نزدیک شد و در قیمت 60 هزار و 250 تومان به فعالیت خود پایان داد. در همین حال، بازار ارز هرات مسدود ماند و قیمت دلار فردا به مرز حساس 60 هزار و 600 توکن نزدیک شد و تلاش کرد این سطح مقاومتی را بشکند.

قیمت درهم با قیمت 16 هزار و 500 تومان باز شد و در ابتدا روندی نزولی داشت، اما در ادامه تا 16 هزار و 580 تومان به اوج رسید.

قیمت ارز امامی که روز سه شنبه بر خلاف طلا افزایش یافت، از روز چهارشنبه با اختلاف منفی 200 هزار تومانی به 42 میلیون و 750 هزار تومان رسید و با افزایش قیمت در بازار ارز تا مرز صعود کرد. 43 میلیون تومان. دامنه حرکت ارز طی سه روز گذشته بین 42 میلیون و 600 هزار تومان تا 43 میلیون تومان بوده است. ارز نه توانایی کاهش برای از دست دادن کف خود را دارد و نه توانایی افزایش برای عبور از مرز 43 میلیون تومبا.

قیمت طلای مذاب که روز سه شنبه در مسیر نزولی قرار داشت و پس از از دست دادن خط حمایت به انتهای پله دوم کانال 15 میلیون تومانی سقوط کرده بود، روز چهارشنبه با تغییر جهت مواجه شد و توانست از مقاومت عبور کند. خطی که روز قبل از دست داده بود. قیمت طلای مذاب بالاخره به پله چهارم کانال 15 میلیونی تومبا بازگشت. علاوه بر این، حباب طلای ذوب شده که در روز سه شنبه به زیر 1 درصد رسید، با افزایش قیمت ها به بالای 1 درصد بازگشت.

روز چهارشنبه بازار طلا و ارز در حالت نیمه توقف قرار داشت و قیمت ها امروز ثبات نداشت. این وضعیت علاوه بر روز چهارشنبه در روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت و تمامی اسکان به روز شنبه موکول می شود. به همین دلیل در معاملات پشت خطی، بازارها با شدت بیشتری به سمت صعود حرکت کردند تا ریسک تنش در این چند روز و احتمال افزایش قیمت در تعطیلات را به جان خریدند.

در اواسط بازار، قیمت هر اونس طلای جهانی حدود 2400 دلار در نوسان بود و در این سطح افزایش و کاهش یافت. برخی از معامله گران بر این باورند که با توجه به انتظار رکود در بازارهای جهانی و احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی، قیمت طلا افزایش خواهد یافت. البته تحليلگران هشدار مي دهند كه تحليل اينكه طلا با كاهش نرخ سود افزايش مي يابد كافي نيست و بايد عوامل ديگري مانند وضعيت دستمزدها و مصرف در اقتصاد را نيز در نظر گرفت.

از دیدگاه معامله گران فنی، اگر قیمت دلار هرات بتواند در پایان هفته بالای 60600 تثبیت شود، احتمالاً به خط مقاومت بعدی کانال صعود خواهد کرد. اما اگر بعد از تعطیلات خبری از تنش نباشد ممکن است دوباره قیمت کاهش یابد. این در حالی است که اگر در ایام تعطیلات در منطقه تنش ایجاد شود، شور و نشاط به بازار باز می گردد و قیمت ها دچار نوسان می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42664

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.