• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

آینده بازار طلا و ارز از نگاه تحلیلگران

  • کد خبر : 44730
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
آینده بازار طلا و ارز از نگاه تحلیلگران

بازار درهم امروز آرام بود، شور و هیجان بازارها پس از سقف خشک شد، تحلیلگران درباره آینده بازار چه می گویند؟

پس از نوسانات ابتدای هفته و توقف، بازار ارز و سکه در دومین روز هفته به سمت نرول حرکت کرد و هیجان شنبه را خسته کرد. قیمت دلار و ارز یک کانالی کاهش یافت. به گفته معامله گران خبر، تنش در منطقه مهمترین عامل در این روزهای بازار است و در صورت افزایش ممکن است قیمت ها دوباره دچار نوسان شود، اما در صورت کاهش سطح تنش در منطقه، بازار بسته می شود.

قیمت دلار هرات که روز شنبه در معاملات پشت سر هم تا 61 هزار تومان کاهش یافته بود، روز یکشنبه با همین نرخ بازگشایی شد و کاهش یافت. قیمت دلار در هرات ابتدا 61 هزار تومان کاهش یافت و با کاهش 60 هزار و 300 تومانی به فعالیت خود پایان داد. قیمت دلار در هرات نسبت به روز شنبه بیش از هزار تومان کاهش یافت. البته در پس زمینه معاملات، قیمت دلار هرات با انتشار خبر تنش بین اسرائیل و یمن، حد پایین را حفظ کرد و به سمت میانه کانال 60 هزار تومانی حرکت کرد.

قیمت درهم امارات روز یکشنبه با اختلاف منفی 110 تومانی به 16790 تومان رسید و از ابتدا در مسیر نزولی قرار گرفت. قیمت درهم زودتر از روزهای گذشته با قیمت 16 هزار و 550 تومان بسته شد.

قیمت درهم نسبت به آخرین تغییر روز گذشته 350 تومان کاهش یافت. با این حال حباب دلار درهم همچنان نزدیک به 500 تومان تخمین زده می شود که حاکی از شکاف بین تهران و دبی است. معامله گران دبی گفتند که بازار درهم در روز یکشنبه بی سر و صدا و تنها با نرخ ارز ادامه داشت.

قیمت دلار در تهران در روز یکشنبه علاوه بر زیر درهم بودن، با قیمت های کمتری نیز نسبت به هرات معامله می شد. قیمت دلار تهران در هرات 60 هزار و 850 تومان یا کمتر باز شد و به 60 هزار و 300 تومان کاهش یافت. اختلاف درهم با دلار تهران در هفته گذشته بیش از 500 تومان برآورد می شود که معامله گران آن را تاثیر مداخله اسکناس دلار در تهران می دانند.

روز یکشنبه بازار طلا و سکه سیگنالی از بازار ارز دریافت کرد و نزولی شد، البته حباب بالای بازار طلا و سکه در روز شنبه نیز از افت این بازار خبر داد. قیمت طلای مذاب روز یکشنبه از 17 میلیون و 354 هزار تومان آغاز شد و با ریزش بازار ارز کاهش یافت. قیمت طلای مذاب پس از دو سطح ریزش در 17128000 تومان بسته شد. حباب طلای ذوب شده روز یکشنبه همچنان در سطح دو درصد بود.

قیمت ارز روز یکشنبه با اختلاف منفی 300 هزار تومانی در مقابل 47 میلیون و 300 هزار تومان آغاز شد و از ابتدا این کانال را از دست داد. قیمت ارز تا 46 میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافت و با حمایت 100 هزار تومانی از این نقطه بازگشت. حباب پولی نیز در روز یکشنبه کاهش یافت و به 18 درصد رسید.

تحلیلگران بر این باورند که با وجود ریسک های سیاسی در منطقه، بازار ارز و ارز تا این حد سقوط نخواهد کرد. محدوده حمایتی طلای مذاب در کف کانال 17 میلیون تا 17 میلیون و 100 هزار تومان است و تا حفظ این محدوده می تواند به سمت بالا حرکت کند. اما اگر طلای مذاب این منطقه را از دست بدهد، ممکن است تا وسط کانال 16 میلیون کاهش یابد. البته اگر سایه ریسک های سیاسی در بازار کاهش یابد و صندوق معاملاتی به بازار ضربه بزند، ممکن است قیمت ها بیشتر کاهش یابد. از نگاه گروهی از معامله گران، در روزهای آینده بازار نوسانات را برای تعیین تخصیص دنبال خواهد کرد. روز دوشنبه با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت انس به معادلات معامله گران اضافه می شود. در بازارهای جهانی و بازار طلا در این هفته، داده های اشتغال ایالات متحده موثرترین داده ها خواهد بود. اگر اطلاعات منتشر شده نشانه افزایش بیکاری در آمریکا را نشان دهد، مسیر رشد طلا بسته خواهد شد.

صحبت های پزشکان در مورد تنش در منطقه توجه بازار را به خود جلب کرد. رئیس جمهور گفت: ادعای آمریکا و کشورهای اروپایی مبنی بر دستیابی به توافق آتش بس در صورتی که ایران از پاسخگویی به قتل شهید هانیه در تهران اجتناب کند، کذب است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44730

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.