به گزارش اخبار اقتصادی، حالا یک فعال اقتصادی نمی داند هر سال چه شرایطی را در حوزه تامین نقدینگی، قوانین تجارت خارجی و… تجربه خواهد کرد موضوعی که امسال پر رنگتر شده است. بر اساس اطلاعات موجود حداقل در سه فصل اخیر غیرقابل پیش بینی بودن اقتصاد، تغییر مداوم قوانین و مقررات و قیمت ها به عنوان موانع اصلی از سوی فعالان اقتصادی بخش خصوصی مطرح شده است. کیوان کشفی رئیس اتاق کرمانشاه در این باره می گوید: سایه انداختن بخش سیاسی بر اقتصاد کشور که در برخی مقاطع به هم گره خورده و تفکیک ناپذیرند. این یکی از عواملی است که به غیرقابل پیش بینی بودن اقتصاد دامن می زند.

وی می افزاید: امروز فعالان اقتصادی خواهان قابل پیش بینی بودن اقتصاد هستند. البته قابل پیش بینی بودن اقتصاد به معنای رسیدن به تورم تک رقمی و … نیست چرا که می دانیم در سال های آینده چنین شرایطی به این راحتی اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش اتاق کرمانشاه، کاشفی تاکید می کند: آرزوی ما این است که شاخص های اقتصادی با تحمل معینی حداقل برای یک سال قابل پیش بینی باشد.

جدای از این، برخی از فعالان اقتصادی در گفت و گوی اکو ایران خواستار اصلاح روابط بین المللی ایران و جهان، بهبود فضای کسب و کار با اصلاح قوانین دست و پاگیر و… بودند.