• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

آیا پازل چرخش بازار سهام تکمیل می شود؟

  • کد خبر : 42270
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
آیا پازل چرخش بازار سهام تکمیل می شود؟

اکوایران: در حالی که اصلاحات بازار سرمایه متوقف نمی شود، برخی معتقدند بازار سرمایه اغلب در اوج ناامیدی بازمی گردد، احتمالی که دور از ذهن نیست.

بازار سرمایه امروز در قرمز ماند و به روند اصلاحی خود ادامه داد، اما بازار ارز نیز در وضعیت سبز باقی ماند.

در حال حاضر روند مذاکرات بازار سرمایه راکد بوده و در مرحله اصلاح است، قیمت ها اصلاح شده و شاخص کل در محدوده دو میلیون و 120 هزار واحد قرار دارد که تاکنون بازار سرمایه نشانه خوبی از خود نشان نداده است. به دولت جدید اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که با توجه به سابقه معاملات بورس در دوران تغییرات دولت و اصلاحات طولانی مدت، بازار سرمایه پتانسیل صعود دارد و در صورت تکمیل پازل صعودی بورس، ممکن است شاهد تغییر جهت معاملات در بازار باشیم. بازار سرمایه

بورس سبزی تا دو روز پس از پیروزی مسعود مزیکیان در انتخابات ریاست جمهوری دوام آورد و پس از آن شاخص کل قرمز شد و تاکنون در مسیر اصلاحی قرار گرفته است. از نقطه نظر فنی، محدوده 2 میلیون و 50 هزار واحدی یک پشتوانه مهم و معتبر پیش روی شاخص کل بورس است، محدوده 2 میلیون و 180 هزار واحدی که ابر کومو در آن مسطح شده است، محدوده مقاومتی است. در مقابل شاخص کل

چندی پیش خبر افزایش دوز کودهای اوره در شورای وزیران اینجا (دیدبان بازارهر) مطرح شد. محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس امروز در اعتراض به مصوبه سوم هیأت وزیران گفت: این اقدام با تحقق خودکفایی کالاهای اساسی در تضاد است و منجر به افزایش واردات گندم می شود. . . البته افزایش نرخ کود اوره در کنار اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی ها خبر خوبی برای پتروشیمی های بورسی تولید کننده کود اوره است.

اوراق قرضه ارزی در راه است

رحمان آراسته، مدیر بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران گفت: با تصویب شورای عالی بورس برای تامین مالی شرکت های صادرات محور، به زودی معاملات اوراق بهادار ارزی در ایران راه اندازی می شود. بورس کالا، بنابراین بخشی از منابع ارزی کشور در خدمت تولیدکنندگانی خواهد بود که برای سرمایه گذاری و توسعه خطوط تولید خود با محدودیت های بورسی مواجه هستند.

نکته قابل توجه در مورد اوراق فوق این است که با توجه به نوسانات قیمت ارز و اثرات آن بر بازارهای مالی، امکان تسویه نهایی در سررسید از سه طریق فراهم شده است. یعنی خریدار این اوراق در سررسید حق انتخاب یکی از سه گزینه دریافت کالا، تسویه ارزی یا دریافت طلای معادل ارزش پولی دارایی خود را دارد.

اگر اعتماد صاحبان سرمایه برای این نوع سرمایه گذاری جلب شود، خلاقیتی است که می تواند در حل مشکل سرمایه گذاری شرکت ها موثر باشد و نکته بارز آن عدم فشار بر منابع بانکی است.

طلای مذاب وارد کانال جدید شد

امروز قیمت ها با شیب ملایم در بازار ارز و طلا افزایش یافت، دلار تهران محدوده مقاومتی 59 هزار و 600 تا 59 هزار و 900 تومان و درهم با افزایش 50 تومانی در محدوده 16 هزار و 190 تومان حباب هفت تومانی دارد. .

حباب ارز امامی به 21 درصد رسید و قیمت آن نسبت به روز گذشته 450 هزار تومان افزایش داشت. طلای آب شده نیز از محدوده 15 میلیون تومان گذشت.

سکه اربعین چقدر شد؟

متقاضیان دریافت ارز اربعین می توانند پس از ثبت نام در سامانه سماح به صورت حضوری به هفت بانک عامل مراجعه کنند؛ در غیر این صورت برای برخی از بانک ها تسهیلات ثبت نام غیر حضوری نیز ارائه می شود. مجموع دینار سهمیه در این روز برای هر نفر هفت میلیون و 350 هزار توکن بوده است.

محدودیت نقدینگی در بانک ها

در سیزدهمین حراج اوراق دولتی در مجموع 19 لات اوراق بهادار عرضه شد که با توجه به نرخ سود بالای 28 درصدی این اوراق توسط هیچ بانکی خریداری نشد و 2 لات نیز توسط بازار سرمایه خریداری شد. بیشتر از سودی که سیستم بانکی به سپرده گذاران می دهد، این سود باید برای بانک ها جذاب باشد، اما نشانه هایی از کمبود نقدینگی در بانک ها دیده می شود.

اولین نشانه بالا بودن نرخ سود بین بانکی است. دومین نشانه عدم اجرای تعهدات مسکن توسط بانک هاست. و سومین نشانه عدم خرید اوراق قرضه دولتی توسط بانک ها با وجود شفافیت است که نشان می دهد احتمالا بانک ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

البته برخی بانک ها دلیل عدم انجام تعهدات خود در پرداخت تسهیلات مسکن را حجم بالای خطوط اعتباری می دانند. اگر بانک ها مجبور به ایجاد نقدینگی با توجه به ریسک های سیاسی موجود شوند، احتمال تشدید نوسانات تورمی افزایش می یابد. همچنین بر نگرانی در این زمینه افزوده است.

محدوده مقاومت طلای مذاب

اونس طلا در محدوده 2932 دلار قرار دارد و معامله گران جهانی طلا منتظر داده های مهم اقتصادی از ایالات متحده، تصمیم سیاست پولی بانک انگلستان و نشست دو روزه سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن و تجارت با بیشتر هستند. احتیاط

بررسی فنی طلای مذاب نشان می دهد که محدوده 15 میلیون و 200 تا 15 میلیون و 300 هزار تومان مقاومت مهمی است که با توجه به تثبیت بالای این مقاومت، ریسک خرید در محدوده فعلی را افزایش می دهد.

بررسی روند ورود پول واقعی به صندوق های طلا در امروز نیز نشان می دهد که میزان ورود پول واقعی به صندوق های طلا در امروز نسبت به روز گذشته 31 درصد کاهش داشته است و در صورت تداوم این روند، انتظار می رود روند صعودی طلا متوقف شود. وجوه کاهش خواهد یافت. مستحکم کردن

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42270

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.