به گزارش اخبار اقتصادی، یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال با نام مستعار Rekt Capital، با 350200 دنبال کننده در پلتفرم X (توئیتر سابق) سوال مهمی را مطرح می کند: آیا بیت کوین در ماه سپتامبر به 22000 دلار کاهش می یابد؟ برای پاسخ به این سوال، رکت کپیتال تحلیل خود را با بررسی کاهش قیمت تاریخی بیت کوین در ماه آگوست آغاز می کند.

در گذشته، بیشترین افت قیمت بیت کوین در آگوست 2014 با 17 درصد افت و در سال 2015 با کاهش 18 درصدی رخ داد. امسال بیت کوین در ماه آگوست افت 16 درصدی را تجربه کرد.

اگر بیت کوین منعکس کننده افت تاریخی 18 درصدی ماه اوت باشد، قیمت آن حدود 24700 دلار خواهد بود. با این حال، Rect Capital معتقد است که 24700 دلار ممکن است پایان کاهش قیمت نباشد و به دو دلیل اصلی اشاره می کند.

اول از همه، بیت کوین در حال تشکیل یک الگوی دو بالا است که در واقع یک الگوی برگشت نزولی در تحلیل تکنیکال در نظر گرفته می شود. این الگو زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت دارایی دو بار به اوج می‌رسد و نمی‌تواند از بالای قبلی عبور کند، در همین حال افت قیمت شکل می‌گیرد.

این الگو زمانی تایید می شود که قیمت از خط گردن عبور کند. یک الگوی دو برابری می تواند بیت کوین را تا 22000 دلار کاهش دهد.

دوم، داده های تاریخی نشان می دهد که بیت کوین اغلب در ماه سپتامبر شاهد کاهش تک رقمی است. با ترکیب این روند تاریخی با تایید احتمالی الگوی دوبالا، راکت کپیتال حدس می‌زند که بیت کوین می‌تواند در ماه سپتامبر 10 درصد دیگر سقوط کند و به حدود 22200 دلار برسد.