• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

آماده انتقال 10 میلیارد دلار دیگر به ایران

  • کد خبر : 26058
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
آماده انتقال 10 میلیارد دلار دیگر به ایران

به گزارش اخبار اقتصادی– رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: بانک مرکزی با روش های مدیریتی مناسب توانست بازار متلاطم ارز را کنترل کند و جلوی افزایش و کاهش قیمت ها را بگیرد.

به گزارش شفقنا اکامیشی به نقل از ایسنا، مجیدرضا حریری در تشریح دارایی های ارزی ایران در خارج از کشور گفت: بخشی از دارایی ها شامل ذخایر ارزی بانک مرکزی و بخشی دیگر پول حاصل از فروش نفت، گاز یا سایر کشورها است. مانند کره جنوبی که تاکنون جمع آوری نشده است.

وی ادامه داد: پول های پس انداز شده در چین جزء ذخایر ارزی بانک مرکزی است و قابل خرج مجدد نیست.

این عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: همزمان با آغاز تحریم ها در سال 2008، حدود 22 میلیارد یورو از ذخایر بانک مرکزی که به عنوان پشتیبان پول ملی در بانک های خارجی ذخیره شده بود، برای جلوگیری از سیاست های سیاسی به چین منتقل شد. بازی های کشورهای ثروتمند، برای در امان ماندن از خطر.

حریری خاطرنشان کرد: از 23 میلیارد دلار صرفه جویی در خارج از کشور حدود 6 میلیارد دلار از کره جنوبی جمع آوری شده و مقدمات جمع آوری آن در حال تکمیل است و 10 میلیارد دلار دیگر نیز در روزهای آینده مقدمات واگذاری انجام خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با تاکید بر اینکه این ارقام از ارقام بسیار مهمی در اقتصاد کنونی کشورمان به شمار می روند، ادامه داد: بانک مرکزی به عنوان فرمانده بازار ارز می تواند در زمان مداخله در بازار، فرماندهی کند. . تنظیم به موقع بازار ارز که مستلزم در دسترس بودن منابع ارزی برای حفظ تعادل بازار است.

وی افزود: این منابع از جمله این 6 میلیارد یورو در زمان تحویل به بانک مرکزی امکان مدیریت مناسب تری را برای تعیین قیمت بهینه ارز فراهم می کند.

حریری در گفت و گو با یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در بازار ارز به نقطه ثبات بیشتری رسیده ایم، اظهار داشت: نزدیک به چهار ماه است که قیمت ارز بین 48 تا 50 هزار تومان در نوسان بوده و طبق پیش بینی ها. ، بازار ارز را انجام می دادند، امسال باید نرخ ارز 100 یا 120 هزار تومانی را می دیدیم، اما با موفقیت هایی که در بازار نفت داشتیم و سیستمی که بانک مرکزی با روش مدیریتی خود اجرا کرد، ارز خارجی. بازار مبادله فارکس دیگر یک بازار بی ثبات نیست.

وی در ادامه گفت: زمانی طلبکار کره جنوبی شدیم که ترامپ اجازه داد شش ماه نفت از ایران خریداری شود و این رقم به اندازه فروش شش ماهه نفت بود. برخی از کشورها حتی جنسی نمی فروشند زیرا ما تحریم هستیم. سپس پول قابل انتقال نیست. ما در عراق همین مشکل را داریم و بخش کوچکی در ژاپن باقی مانده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در پایان تصریح کرد: منطق حکم می کند که اجازه دهیم بانک مرکزی سیاست های خود را اجرا کند و از سفته بازی خودداری کند.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=26058

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.