• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9

آغاز شمارش معکوس در بازار سکه

  • کد خبر : 36057
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
آغاز شمارش معکوس در بازار سکه

اکوایران: دیروز جزئیات جدیدی از عرضه سکه در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران منتشر شد و مورد توجه مجموعه داران سکه قرار گرفت.

اخبار اقتصادی، چهارم دی ماه سال جاری بود که محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی از آغاز ضرب و عرضه سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی خبر داد. بازار سکه مدتی است که منتظر سکه های جدید است. زمانی که قرار بود حراج سکه برای 22 اسفند برگزار شود، همه فکر می کردند در این حراج سکه های جدیدی عرضه می شود. اما دیروز مشخص شد که سکه های تاریخ 86 در حراج بعدی منتشر خواهند شد که به نوبه خود تعجب آور بود.

به گزارش رسانه ها، «علی سعیدی» مدیر کل مرکز طلا و ارز ایران گفت: مزایده از روز یکشنبه 21 اسفند ماه 1402 از طریق سامانه طلای مرکز مبادلات آغاز می شود که آدرس آن اعلام می شود. متعاقباً، و عموم مردم می توانند در همین امر شرکت کنند

بر اساس اظهارات علی سعیدی، برنده حراج سکه طلا می تواند از 7 روز کاری پس از تخصیص تا 7 روز کاری آینده، تحویل فیزیکی سکه خود را در شعبه منتخب درخواست کند. در صورت تاخیر در دریافت ارز در شعبه بانک، متقاضی می تواند تا 7 روز کاری دیگر با پرداخت هزینه ذخیره سازی آن را دریافت کند. البته مدیرعامل مرکز طلا و ارز ایران تاکید کرد: سکه های عرضه شده در حراج 22 اسفند مرکز طلا و ارز ایران مربوط به سال 96 و تاریخ سکه بدون تاریخ مرکزی است. بانک متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

در مورد تاثیر این حراج نیز برخی امیدوارند که این اقدام باعث کاهش حباب ارز شود. محمد کشتی آرای عضو اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با ایسنا، پیش بینی کرد: با این اقدام جدید بانک مرکزی، حباب پول در هفته آینده فرو خواهد ریخت.

اگرچه برخی از فعالان بازار از احتمال کاهش قیمت ارز صحبت می کنند. اما طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی که روز دوشنبه با قیمت 33 میلیون و 600 هزار تومان بسته شده بود، روز سه شنبه با نزدیک به 500 هزار تومان افزایش به 34 میلیون تومان رسید. سکه امامی حدود 34 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت جهانی طلا صبح امروز چهارشنبه حدود 2031 دلار فروخته شد که نسبت به روز گذشته ثابت ماند. قیمت تتر تا مرز 58 هزار تومان نفوذ کرد و در محدوده 58 هزار تا 398 هزار تومان معامله شد. به نظر می رسد یکی از دلایل نوسان قیمت ارز در روزهای جاری به همین دلیل باشد.

تحلیلگران فنی بر این باورند که سمت صعودی بازار امروز برای رسیدن به مرز 34 میلیون و 200 هزار تومان تلاش خواهد کرد. با توجه به این دسته، در صورت تثبیت سکه از مرز 34 میلیون و 200 هزار تومان، این احتمال وجود دارد که به تدریج به پله هشتم کانال مذکور برسد. این در حالی است که اگر ارز مرز 34 میلیون تومانی را از دست بدهد، به تدریج می تواند تا محدوده 33 میلیون و 300 هزار تومان عقب نشینی کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36057

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.