• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9

آخرین وضعیت جذب سرمایه در مناطق آزاد

  • کد خبر : 35508
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
آخرین وضعیت جذب سرمایه در مناطق آزاد

اکو ایران: داده های اعلام شده از سوی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون 3.1 میلیارد یورو سرمایه در مناطق آزاد جذب شده و حجم قابل توجهی از این درخواست ها وارد حوزه عملیاتی شده است.

اخبار اقتصادی؛ در حال حاضر 34 منطقه ویژه اقتصادی و 18 منطقه آزاد تجاری در مناطق مختلف کشور وجود دارد که به دلیل عدم وجود برخی محدودیت های تجاری در این قاره مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. دسترسی خوب به بازار، هزینه های پایین، سهولت کسب و کار و وجود شرایط مطلوب ترانزیتی از دلایل تمایل سرمایه گذاران به حضور در مناطق آزاد است و به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی و ویژه، حضور به عنوان نمونه مناطق آزاد قشم و کیش که در طول سال پذیرای صدها هزار شهروند ایرانی و خارجی هستند، این فرصت را دوچندان کرده است.

حجت الله عبدالملکی با اشاره به تهیه 100 بسته سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در مناطق آزاد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 3.1 میلیارد یورو سرمایه در مناطق آزاد جذب شده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه مناطق آزاد موتور محرکه اقتصاد کشور در ماه های اخیر بوده است، بیان کرد: امروزه اکثر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور دارای جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری خوبی هستند که هر کدام به تنهایی می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود. . امسال با توسعه بسته های سرمایه گذاری، این فرصت ها در معرض دید عموم قرار گرفت و بیش از هزار بسته سرمایه گذاری به ارزش 20 میلیارد یورو در 12 رویداد داخلی و خارجی تعریف و ارائه شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین پیشنهاد خوب بسته های سرمایه گذاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: مناطق آزاد به عنوان بهشت ​​سرمایه گذاری در اختیار متقاضیان قرار گرفته و 3.1 میلیارد یورو درخواست سرمایه گذاری دریافت شده است و قابل توجه است. تعدادی از این اپلیکیشن ها وارد حوزه عملیاتی شده و درخواست های سرمایه گذاری بیشتری از سرمایه گذاران داخلی دریافت شده است.

عبدالملکی گفت: 100 بسته سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تدوین شده است که بیشتر آنها سرمایه گذاران خود را پیدا کرده اند و بخشی دیگر برای ارائه فرصت ها به سرمایه گذاران نمایش داده می شود. ارزش این بسته ها بیش از یک میلیارد یورو است. این فرصت ها قابل تکرار هستند و ظرفیت آن بیشتر از فرمول بندی شده در بسته ها است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به تبدیل مناطق آزاد به مقصد سرمایه گذاری ایرانیان در خارج از کشور و محلی برای جلوگیری از خروج سرمایه، افزود: خروج سرمایه از کشور کار بزرگی است. مشکل در کشور و با توسعه مناطق آزاد حجم قابل توجهی از خروج وجوه متوقف شده است. این حادثه عاطفی و میهنی نیست، بلکه ریشه علمی و اقتصادی دارد و به برکت فرصت های به وجود آمده خروج سرمایه از کشور کاهش یافته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35508

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.