• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

۲ دلیل کاهش قیمت سکه در بازار

  • کد خبر : 39811
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
۲ دلیل کاهش قیمت سکه در بازار

قیمت سکه امامی دیروز در معاملات نقدی کاهش یافت. تعداد کمی از مردم حاضر به خرید سکه در بازار پشتیبان شدند و این فلز گرانبهای ملی با افت 100 هزار تومانی حدود 40 میلیون و 400 هزار تومان بسته شد.

اخبار اقتصادی، بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی در معاملات روز سه شنبه به 41 میلیون و 150 هزار تومان افزایش یافته بود. روز چهارشنبه تغییر فاز داد و به سراشیبی رفت.

فعالان بازار در رابطه با این اتفاق دو دلیل مهم را مطرح کردند. به گفته آنها، با اصلاح نرخ جهانی دلار و طلا در روز گذشته، معامله گران ارز با احتیاط بیشتری به سمت بازار رفتند و روند معاملات ارز سطحی شد.

از سوی دیگر، به گفته برخی کارشناسان، سیگنال های مربوط به تبادل پیام بین ایران و آمریکا در عمان ممکن است عاملی برای افت بازار باشد. علاوه بر این، برخی از مخاطبان غیررسمی نشان می‌دهند که بازارساز تمایل دارد میزان مداخله خود را در بازار آزاد افزایش دهد. این خبر همچنین ممکن است حاکی از تغییر فاز بازار و کاهش نرخ ارز و ارز باشد.

لازم به ذکر است که افراد کمی حاضر به خرید سکه در بازار پشت خط بودند و این فلز گرانبهای ملی با افت 100 هزار تومانی حدود 40 میلیون و 400 هزار تومان بسته شد.

قیمت جهانی طلا در شرایط فعلی روند نزولی را در پیش گرفته و صبح امروز با کاهشی نزدیک به هفت دلاری در محدوده 2334 دلار فروخته شد. تکنسین های بازار می گویند که در حال حاضر خط مقاومت 2350 دلار و خط حمایت 2320 دلار برای اونس مهم هستند.

همچنین برای معامله گران سکه، سطح مقاومت 40 میلیون و 800 هزار تومانی بسیار حائز اهمیت است و در صورت تثبیت آن در بالای این محدوده، احتمال ورود مجدد سکه به کانال 41 میلیون تومان وجود دارد. از سوی دیگر محدوده 40 میلیون و 200 هزار تومانی برای جناح کاهنده حائز اهمیت است. به گفته کارشناسان فنی، در صورت خروج ارز از این محدوده، احتمال کاهش تا 39 میلیون و 800 هزار تومان قوی خواهد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39811

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.