• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
4

کلیدواژه های مهم بحث های بازار دلار چیست؟

  • کد خبر : 40786
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
کلیدواژه های مهم بحث های بازار دلار چیست؟

مشاور قالیباف می گوید این پول از قفس کره ای به قفس قطر منتقل شده است. معامله گران همچنین می گویند که بازار ریسک جدیدی را احساس کرده است. در مجموع، سمت رسمی بازار ارز صعودی بود. اما کلیدواژه های مهم در بحث های بازار دلار چیست؟

بازار ارز هرات روز شنبه پس از هشت روز تعطیلی به دلیل عید سعید قربان با صحبت های مثبت در مورد قیمت دلار تهران بازگشایی شد. علاوه بر دلار، درهم و ارز نیز از روز شنبه با مذاکرات مثبت آغاز شد. قیمت دلار هرات که در آخرین روز معاملاتی قبل از تعطیلات عید سعید قربان روی 58 هزار و 800 تومان بسته شده بود، روز شنبه با شکاف مثبت 600 تومانی تا 59 هزار و 400 تومان آغاز شد. علاوه بر این، قیمت دلار هرات تا 59 هزار و 100 تومان کاهش یافت و به قیمت 59 هزار و 230 تومان به پایان رسید. در معاملات شنبه ابتدا قیمت دلار هرات بالاتر از قیمت دلار در تهران و سلیمانیه بود که روند کاهشی خود را ادامه داد و تقریباً برابر با دلار تهران شد.

قیمت درهم امارات 16 هزار و 200 تومان افتتاح شد که 130 تومان اختلاف مثبت نسبت به قیمت پایانی روز پنجشنبه دارد. در نیمه دوم ارزش درهم با کاهش 16150 تومانی بسته شد.

قیمت سکه امامی که روی 39 میلیون کانال بسته شده بود از روز شنبه با 40 میلیون کانال آغاز شد و با افزایش 100 هزار تومانی به 40 میلیون و 200 هزار تومان به کار خود پایان داد.

به طور کلی، اگرچه بازارها در روز شنبه افزایش یافتند، اما همچنان در محدوده خاص خود در نوسان هستند.

افزایش قیمت دلار در صرافی

در بازار رسمی، قیمت دلار و حواله در صرافی ها افزایش یافت. قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادلات برای اولین بار با یک پله افزایش وارد کانال 46 هزار تومان شد و حواله دلاری نیز تا یک پله کانال 43 هزار تومان افزایش یافت.

اگرچه بازارهای فارکس و ارز در محدوده خود هستند، اما شاهد برخی حرکات توسط صندوق های طلا بوده ایم. صندوق های طلا رشد کردند و ارزش معاملاتی این صندوق ها در روز شنبه افزایش یافت که رکوردی از 8 ژوئن تاکنون است. البته حباب این صندوق ها نیز رو به افزایش بود که از 17 خرداد تاکنون بی سابقه بوده است.

ارزش معاملات صندوق طلا در روز شنبه 76 درصد افزایش یافت، علاوه بر این در روز شنبه شاهد ورود 220 میلیارد تومانی صندوق طلا بودیم که دومین رکورد بیشترین حجم پول دریافتی در سال 1403 را تشکیل می دهد گروهی از معامله گران معتقدند: احتمال نوسانات بازار با این تحرکات در صندوق های طلا وجود دارد.

از منظر مناظره نامزدهای انتخاباتی، برخی از کلیدواژه ها برای بازار مهم هستند. کلیدواژه انتخابات تحریم بود و سپس بازار نظر معامله گران را درباره FATF بررسی کرد. البته علاوه بر این دو کلیدواژه، گوش معامله گران به وعده های انتخاباتی نیز توجه دارد.

روز شنبه صحبت های قالیباف مشاور اقتصادی یکی از افراد نزدیک به بانک مرکزی در بازار پخش شد. مشاور اقتصادی قالیباف مدعی شد 6 میلیارد دلار از قفس کره خارج شد و به قفس قطر رفت. آمریکا نمی خواهد 6 میلیارد دلار به ایران منفعت برساند. سوال معامله گران این بود: دلیل اصلی این امر چیست؟

ماجرای توییت های بابک زنجانی

علاوه بر این، ریتوییت های اکانت منتسب به بابک زنجانی نیز مورد توجه قرار گرفت. این اکانت توییت های پزشکی و ضد ظریف را در صفحه خود بازنشر می کند. معامله گران به این توئیت ها واکنش نشان دادند و گفتند وقتی پای بابک زنجانی باز می شود حتما خبری است.

معامله گران روز شنبه گفتند که یک ریسک سیاسی جدید وارد بازار شده است: تنش بین اسرائیل و لبنان که احتمال جنگ را افزایش داده است. به گفته این گروه از معامله گران، این خبر ممکن است در بازار ما تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر، گروهی معتقدند بازار ارز و ارز تا انتخابات نوسان چندانی نخواهد داشت.

در همین راستا گزارشی در بازار منتشر شد مبنی بر اینکه بانک مرکزی با هماهنگی های انجام شده با تزریق سکه قصد دارد در بازارها برای کنترل بازار ارز قبل از انتخابات و همچنین عید غدیر خم مداخله کند. بازار سلیمانیه نیز اشباع می شود. کمیته ویژه ارز نیز در این هفته با تزریق چند میلیون دلاری وارد می شود.

در بازار، جمعی از فعالان بازار مدعی شدند که یکی از بازیگران اصلی بازار تزریق قوی درهم دریافت کرده است، بنابراین دلار هرات تا کانال 58 هزار تومان سقوط کرد.

تحلیلگران فنی بر این باورند که محدوده 59300 تا 59600 تومان برای قیمت تتر بسیار مهم است که از 5 اردیبهشت تاکنون نتوانسته بالای آن تثبیت شود. اگر قیمت تتر بالاتر از این محدوده تثبیت شود، ممکن است کانال بازار را تغییر دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40786

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.