• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

چگونه لونا و سولانا از مرگ نجات یافتند؟

  • کد خبر : 33596
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
چگونه لونا و سولانا از مرگ نجات یافتند؟

با وجود هزاران ارز دیجیتال متنوع بازار، طبیعی است که تمام پروژه‌های بلاک چینی نمی‌توانند به موفقیت برسند و حتی برخی پروژه‌های موفق نیز بر اثر عوامل مختلفی جایگاه خود را در بازار از دست می‌دهند و به مرور زمان از یاد سرمایه‌گذاران فراموش می‌شوند.

لونا از جمله این ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود. این ارز دیجیتال زمانی در لیست ده ارز برتر بازار قرار داشت، اما به ناگهان تمام ارزش خود را از دست داد و اکثر سرمایه‌گذاران از این پروژه خارج شدند. سولانا نمونه دیگری است که طی سال 2022 با مشکلات و چالش‌های مختلفی مواجه شد و اعتماد بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به آینده آن کاهش یافت.

با این حال، طی چند وقت گذشته نشانه‌های مثبتی برای لونا و سولانا مشاهده می‌شود و به نظر می‌رسد که این دو ارز دیجیتال در نهایت موفق شده‌اند تا بر چالش‌های گذشته غلبه کرده و روندهای صعودی قیمتی را ثبت کنند.

ظهور و سقوط لونا و سولانا

ارز دیجیتال لونا توکن بومی شبکه ترا بود که در سال 2019 توسط شرکت ترافورم لبز عرضه و در مدت کوتاهی موفق شد تا توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

شبکه ترا همچنین از طیف وسیعی از استیبل کوین‌های مختفل پشتیبانی می‌کرد که از جمله دلایل اصلی محبوبیت آن به شمار می‌رفت و باعث شد تا بسیاری از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان از این شبکه بلاک چینی و ارز‌های دیجیتال آن در تراکنش‌های خود استفاده کنند.

شبکه ترا به جای پول فیات یا طلا، از توکن بومی لونا به عنوان پشتوانه استیبل کوین‌های خود استفاده و به کمک آن میزان عرضه استیبل کوین‌ها را کنترل می‌کرد تا قیمت خود را حفظ کنند. افزایش محبوبیت شبکه ترا و استیبل کوین‌های آن اثرات مثبت خود را برای توکن لونا نیز به همراه داشت. این ارز دیجیتال در نتیجه شرایط خوب شبکه ترا موفق شد تا در سال 2021 رشد قیمتی شدیدی را داشته باشد و حتی به لیست ده ارز دیجیتال برتر بازار نیز برسد.

با این حال در سال 2022 و با سقوط قیمتی اکثر ارز‌های دیجیتال بازار، استیبل کوین‌های شبکه ترا نیز ثبات قیمتی خود را از دست دادند و در نتیجه آن، قیمت لونا نیز از نزدیکی محدوده 90 دلار به کمتر از 1 دلار رسید.

بازار نزولی و زمستان سخت ارز‌های دیجیتال 2022 قربانی‌های دیگری را نیز داشت و اثرات منفی آن بر شبکه‌های مختلف بلاک چینی از جمله سولانا دیده شد.

کارمزدهای کم و سرعت بالا جذابیت اصلی شبکه سولانا به شمار می‌روند، اما این موضوع باعث شده است تا این شبکه در برابر حملات هرزنامه آسیب‌پذیر باشد و تا به امروز بار‌ها در نتیجه حملات و افزایش حجم تراکنش و پردازش داده‌ها، با قطعی مواجه شده است.

مشکلات بزرگ سولانا با تجربه یک قطعی در سپتامبر 2021 آغاز شد و در سال 2022 به اوج خود رسید. شبکه سولانا در می‌ سال 2022 یک قطعی 7 ساعته را تجربه کرد و پس از آن باری دیگر در ژوئن قطعی و مشکلات دیگری برای این شبکه محبوب بازار ایجاد شد.

سولانا همانند اتریوم از قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند و بنابراین میزبانی برای برنامه‌های غیرمتمرکز است. این موضوع باعث شده است تا قطعی‌های این شبکه اهمیت زیادی پیدا کند زیرا علاوه بر رقم زدن سقوط قیمت سولانا، آسیب‌های بزرگی را برای حوزه دیفای و خدمات غیرمتمرکز شبکه این ارز دیجیتال به همراه دارد.

قطعی‌های مداوم شبکه سولانا در سال 2022 اعتماد بسیاری از توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران نسبت به این ارز دیجیتال را از بین برد و به خروج گسترده سرمایه از برنامه‌های غیرمتمرکز سولانا منجر شد.

بنابراین سال 2022 برای هر دو ارز دیجیتال سولانا و لونا خوب نبوده است و شرایط پیرامون این ارزهای دیجیتال باعث شد تا برخی از سرمایه‌گذاران آن‌ها را مرده بدانند.

بازگشت از مرگ

با وجود چالش‌ها و مشکلات سال 2022، سولانا و لونا در سال 2023 نشانه‌های مثبتی را از خود نشان داده‌اند.

در حالی که سقوط قیمتی شدید لونا برای همیشه شانس بازگشت ارزش این توکن به محدوده‌های گذشته را از بین برده است، اما ارز دیجیتال لونا که هم اکنون لونا کلاسیک نام گرفته است همچنان مورد توجه بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاران است.

لونا کلاسیک هم اکنون کاربرد و مزیتی ندارد و حتی توسعه‌دهندگان اصلی نیز آن را ر‌ها کرده‌اند، با این وجود این ارز دیجیتال همچنان ارزش بازار قابل توجهی دارد و در نتیجه این فرصت را دارد تا افزایش‌های قیمتی داشته باشد و همچنان در لیست 100 ارز دیجیتال برتر بازار باقی بماند.

طی سال 2023 لونا در نهایت فرصت رشد قیمتی را پیدا کرد و موفق شد تا از 0.00015 دلار به بیش از 0.0002 دلار برسد. این افزایش قیمتی رشد ارزش بازار آن را نیز به همراه داشت و لونا کلاسیک از نزدیکی جایگاه 100 به 82 ارز‌های دیجیتال برتر بازار رسید. لازم به ذکر است که علاوه بر لونا کلاسیک، توکن جدید لونا نیز در بازار عرضه شده است و قیمت لونا نیز طی چند هفته ماه گذشته صعودی بوده است.

شبکه سولانا نیز روزهای خبری را سپری می‌کند و میزبانی برای برخی از پروژه‌ها و ارز‌های دیجیتال محبوب روز‌های اخیر بازار بوده است. از جمله برخی از محبوب‌ترین پروژه‌های اخیر عرضه شده در شبکه سولانا می‌توانیم به میم کوین BONK و صرافی غیرمتمرکز ژوپیتر Jupiter اشاره کنیم که سر و صدای زیادی در بازار به پا کرده‌اند.

با رشد و بهبود شرایط شبکه سولانا، روند قیمتی توکن آن نیز صعودی بوده است و طی سال 2023 ارز دیجیتال سولانا موفق شد تا رشد 951 درصدی داشته باشد و از محدوده 10 دلار به بیش از 104 دلار برسد. علاوه بر آن، در نتیجه تلاش توسعه‌دهندگان و بهبود‌های انجام شده، شبکه سولانا قطعی قابل توجهی را در طول سال 2023 تجربه نکرد و با آغاز سال جدید، این ارز دیجیتال باری دیگر این فرصت را دارد تا به عنوان یک رقیب جدی اتریوم به فعالیت ادامه دهد.

این شرایط توجه سرمایه‌گذاران را به سولانا و لونا افزایش داده است و در حالی که شرایط این ارزهای دیجیتال با ایده‌آل فاصله زیادی دارد، اما دیگر نمی‌توان آن‌ها را مرده دانست و حتی برخی از تحلیلگران بازار امید دارند تا این دو ارز طی سال 2024 به روند مثبت و افزایش‌های قیمتی خود ادامه دهند.

با این وجود، علاقه‌مندان به معاملات سولانا و لونا باید توجه کافی را به نوسانات قیمتی ماه‌های آینده داشته باشند و خود را برای هر اتفاقی آماده کنند. در حالی که سولانا و لونا عملکرد مثبتی در هفته‌های گذشته داشته‌اند، اما همچنان از ارز‌های دیجیتال پرریسک بازار به شمار ‌می‌روند و رخ دادن نوسانات شدید قیمتی به ویژه برای لونا پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33596

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.