• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

چرا دلار بالا رفت؟/ پیش بینی حرکت دلار در هفته آتی

  • کد خبر : 33355
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
چرا دلار بالا رفت؟/ پیش بینی حرکت دلار در هفته آتی

اکو ایران: قیمت دلار و طلا در پایان هفته جاری افزایش یافت. اکو ایران در این گزارش به بررسی اخبار و دلایل تغییرات قیمت دلار و طلا در هفته جاری و عوامل موثر بر قیمت ها در هفته بعد می پردازد.

آغاز سال جدید و افزایش تقاضای دلار برای سال جدید دلیل افزایش تقاضای دلار در ابتدای هفته و رشد آن بود.

اما در روز دوم هفته دلار دوباره عقب نشینی کرد و حتی به سقف ضرر خریداران رسید (حد ضرر یعنی آستانه بارگذاری ضرر صاحب دارایی که در صورت رسیدن به آن می فروشد).

معامله گران در دومین روز هفته بر این باور بودند که در آستانه انتخابات مجلس، دلار ارزش بالایی را تجربه نخواهد کرد و بورس فرصت های سرمایه گذاری بهتری ایجاد می کند.

اهمیت بازارهای جهانی در سال جدید برای بازار طلا و ارز

در اواسط هفته سال جدید سال گذشته، بازده سالانه نفت برای اولین بار از سال 2020 منفی و بازده سالانه طلا مثبت بود. ممکن است تاثیر مثبتی بر قیمت طلای داخلی نیز داشته باشد، اما تحلیل‌ها درباره آینده قیمت نفت متفاوت است: در تراز تجاری، رشد قیمت جهانی نفت اهرم کمکی برای بازارساز برای کنترل و تثبیت قیمت‌ها خواهد بود. قیمت دلار

به گفته دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق، با آغاز سال جدید، هرگونه مبادله با ارز در بازارهای داخلی عراق ممنوع شد و تجار اجازه معامله با ریال در عراق را نخواهند داشت. واقعیت این است که دلار در عراق دو نوع است، هزینه واردات از ایران را افزایش می دهد. برای عراقی ها هزینه صادرات از ایران افزایش می یابد.

رابطه بین ریسک و تقاضا برای دلار و طلا.

اواخر هفته خبر حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان باعث افزایش قیمت دلار شد. در سرتاسر دنیا به هر زبانی سرمایه عموما ریسک گریز است و با وقوع اتفاقاتی که دماسنج ریسک را بالا می برد، تقاضا برای دارایی های ریسک گریز مانند طلا و دلار افزایش می یابد که از سال 2018 و شهادت مورد بررسی قرار گرفته است. سردار سلیمانی با توجه به شواهد موجود به دست آمده از تحلیل اخبار و تاریخچه قیمت، دلار در قبال حوادث تروریستی همانطور که انتظار می رفت در کوتاه مدت واکنش های فزاینده ای داشته و با آرام شدن اوضاع، بازار احساسات خشک شده است. افزایش یافته و دلار در کوتاه مدت آرام شده است.

چرا دلار در این هفته افزایش یافت؟

قیمت دلار در این هفته افزایش یافت و عملکرد هفتگی دلار پس از مدت ها به بیش از یک درصد رسید.

سیزدهم دی ماه سید رضی موسوی از مسئولان ارشد سپاه در دمشق پایتخت سوریه بر اثر حمله موشکی سپاه به شهادت رسید و کمتر از ده روز بعد در سالگرد شهادت قاسم سلیمانی… مردم در یک اقدام تروریستی به شهادت رسیدند. افزایش ریسک ها در این دوره باعث شور و نشاط در بازار ارز و طلا شد و قیمت ها در این بازارها افزایش یافت. عملکرد دلار در این هفته به حدود 1.7 درصد رسید.

حباب درهم کنترل می شود.

بررسی حباب درهم در یک بازه زمانی شش ماهه نشان می دهد که شور و نشاط در بازار دلار و درهم رو به کاهش بوده و با گذشت زمان از شور و نشاط در معاملات درهم کاسته شده و حباب درهم به عنوان پارامتر ارز شناخته می شود. شور و شوق بازار

با وجود افزایش قیمت دلار. حباب درهم در دوره هفتگی کمتر از دوره ماهانه و در دوره ماهانه کمتر از دوره سه و شش ماهه است که نشان می دهد دست بازارساز در معاملات درهم باز است. و با وجود افزایش قیمت ها در بازار ارز، حباب درهم در محدوده 238 تومان قرار دارد که رقمی کمتر از میانگین ماهانه حباب است.

رهبر چموش این هفته در بازار فارکس چه بود؟

بررسی نمودارها و قیمت ها نشان می دهد که درهم و دلار در ابتدای معاملات کنترل شده و آرام بوده و حتی طلا و ارز در طول هفته واکنشی غیرعادی از خود نشان نداده اند اما مجری این هفته چموش بازار ارز بوده است. از ساعت 14 روز 22 آذر آغاز شد، در مدت حدود سه ساعت حدود 700 تومان افزایش یافته است. در ادامه معامله گران تتر یک شبه آرام نگرفتند و قیمت تتر در نیمه های شب 51 هزار تومان تا آخرین پله کانال بالا رفت.

تتر در حال حاضر پشت کانال 52 هزار تومانی متوقف شده است و در صورت عدم عبور از این محدوده می توان به توقف افزایش و حتی بازیابی قیمت ها در بازار امیدوار بود.

ضرب سکه قبل از طلای ذوب شده بود

پس از مدت ها در هفته جاری عملکرد ارز از طلای مذاب پیشی گرفت، ارز از سقف کانال نزولی بلندمدت خود عبور کرد و این انتشار باعث رشد بیشتر قیمت ارز نسبت به طلا شده است. .

IMG_20240105_103830_210

رشد دلار عامل دیگری بود که به رشد بیشتر قیمت ارز در این هفته کمک کرد. اما چت ایجاد شده در نمودار سکه در روز پنجشنبه عاملی است که سیگنال هشدار بازگشت قیمت را صادر می کند و چت های قیمت اغلب از ادامه حرکت جلوگیری می کند و قیمت ها را به عقب می راند.

حباب سکه در این هفته روند صعودی داشته است و میانگین هفتگی حباب سکه به میانگین ماهانه خود رسیده است که نشان دهنده اشتیاق کوتاه مدت برای بازار سکه است. در پایان هفته حباب ارز در کانال 19 درصدی قرار دارد. از 25 اکتبر تاکنون حباب ارز دیگر کانال 20 درصدی را تجربه نکرده است، بنابراین پیش بینی می شود در صورت عدم رشد دلار و اونس طلای جهانی، معامله گران نسبت به رشد بیشتر حباب ارزها در کوتاه مدت محتاط باشند. اما رشد اونس جهانی طلا و دلار ممکن است قیمت ها را افزایش دهد.

عملکرد سکه امامی در هفته جاری به 3.3 درصد، طلای مذاب 2.4 درصد افزایش و ربع سکه با رشد 4.3 درصدی پیشتاز شد.

پیش بینی قیمت دلا برای هفته آینده

با وجود بسته شدن بازارها، تراکنش‌های تتر همچنان انجام می‌شود و تحول قیمت دلار دیجیتال می‌تواند آینده قبض آمریکا را تعیین کند. اگر رشد تتر متوقف یا کاهش یابد، می‌توان انتظار داشت که قیمت در بازار ارز متوقف شده و کاهش یابد.

با وجود روند صعودی قیمت در روز پنجشنبه، مواردی وجود دارد که خریداران را محتاط می کند.

اول شکاف ایجاد شده در نمودار ارز و دلار است که دست تکنسین ها را برای ورود به بازار می بندد.

دوم اینکه در نمودار روزانه دلار شمع مشکوک وجود دارد. قیمت دلار از 9 آذرماه از محدوده 49850 شروع به افزایش کرد و روز پنجشنبه با نزدیک شدن به محدوده مقاومت، کندل مشکوک شکل گرفت. اگر شمع شنبه کاهش یابد، الگوی سنگ قبر آزاد می شود و الگوی فنی نزولی دلار در کوتاه مدت تایید می شود.

مورد سوم، همین نوع مدیریت بازارسازان در بازار ارز است که به رام کردن اسب بی ضابطه معروف است، روشی برای کنترل قیمت که قبلا در بازار توضیح داده شد. در این روش کنترل قیمت، بازارساز اجازه می دهد تا بازار در هیجان اولیه رشد کند، در محدوده مقاومتی وارد بازار شده و رشد آن را محدود می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33355

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.