• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
7

چراغ سبز بانک را به بازار سهام/دلار و ارز تغییر دادند

  • کد خبر : 40748
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
چراغ سبز بانک را به بازار سهام/دلار و ارز تغییر دادند

اکوایران: برخی اقدامات اخیر بانک مرکزی به چراغ سبز بازار سرمایه تعبیر می شود. آن روز در بازار سرمایه قیمت ها اندکی افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، بازار سرمایه امروز سبز شد اما ضعیف بود. با توجه به اصلاح سریعی که بازار سرمایه پیش از این تجربه کرده است، ترس و احتیاط صاحبان سرمایه در این شرایط طبیعی به نظر می رسد، اعتمادی که در بلندمدت از بین رفته به سرعت به بازار باز نخواهد گشت.

اولین شرط بازدهی بازار سرمایه این است که نمادها و شاخص کل کف کنند و بیشتر سهامداران معتقد باشند که بازار سرمایه از حد مشخصی پایین نمی آید. در این صورت شلوغ نشدن صف های فروش و تجمع آنها در وسط بازار به عنوان یک نبض مثبت از تابلوی بازار شناخته می شود و از ترس سهامداران می کاهد.

نرخ بازدهی اوراق قرضه کمتر از 30 درصد شده است. از آنجایی که این اوراق به عنوان دارایی های بدون ریسک شناخته می شوند، افزایش بازدهی آنها قدرت رقابت سهام با آنها را کاهش داده است، زیرا شرکت ها برای ورود به بازار ثانویه برای خرید سهام باید سالانه بیش از 30 درصد سود تولید کنند با پذیرش ریسک سهام بیشتر

بتک مرکزی در گزارشی از تزریق ۱۹ همتی به بازار بین بانکی خبر داد. این اقدام بزرگترین تزریق پول بانک مرکزی در سال جاری است و در سال جاری رکورد محسوب می شود.

برخی کارشناسان بر این باورند که این اقدام حرکت بانک مرکزی از سیاست انقباضی به سیاست انبساطی است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از رئیس بانک خزواری، بخشنامه جدیدی از بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف گشایش سپرده های با سود بالا را ابلاغ کرد. این گزارش حاکی از آن است که پس از انتشار اوراق گواهی سپرده 30 درصدی، برخی بانک ها اقدام به جذب سپرده با سود 30 درصدی کردند.

در حال حاضر بیشترین سود سپرده های سرمایه گذاری در بانک ها مربوط به سپرده های بلندمدت با سررسید 3 ساله و نرخ سالانه 22.5 درصد است و تمامی بانک ها موظف به رعایت آن هستند.

این اقدام بانک مرکزی امید سرمایه گذاران را برای ورود به بازار برای کسب سود بدون ریسک بزرگ از بین برده است.

از سوی دیگر نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی خرداد ماه به بالاترین سطح امسال رسید. این موضوع حکایت از کمبود جدی نقدینگی در بانک ها دارد که مجبورند در رقابت برای رفع نیازهای کوتاه مدت خود سطح نرخ سود بین بانکی را افزایش دهند.

در حال حاضر شاخص کل بازار سرمایه از محدوده دو میلیون و 40 هزار واحد حمایت می کند و محدوده دو میلیون و 100 هزار واحد مقاومت روانی در برابر شاخص کل است. برای رشد بازار سهام، ارزش معاملات کوچک و مقدار پول واقعی وارد شده به بازار سهام باید روند صعودی داشته باشد.

افزایش پول واقعی ورودی به صندوق های طلا

تحلیل های انجام شده توسط اکو ایران از روند معاملات در بازار سرمایه نشان می دهد که امروز 346 میلیارد تن پول از صندوق های درآمد ثابت برداشت شده و علیرغم پوشش سبز شاخص، در مجموع از بازار خارج شده است. از 192 میلیارد تن پول. بورس اوراق بهادار.

امروز فقط صندوق های طلا ورود پول واقعی را ثبت کرده اند که بیشترین مقدار پول واقعی از 26 آوریل است.

ارزش معاملات خرد امروز در بازار سهام کاهش یافته اما ارزش معاملات صندوق طلا به بالاترین سطح از ابتدای خرداد رسیده است.

دلار و ارز وارد کانال جدید شد

شکاف دلار تهران و تتر امروز کاهش یافته است، حباب درهم به 10 تومان رسیده است که محدوده طبیعی حباب درهم است. حباب سکه امامی برای نهمین روز متوالی در کانال 19 درصدی گیر کرده اما حباب طلای مذاب با وجود افت همچنان بالای 1 درصد است. در حال حاضر محدوده 14,420,000 واحد سطح حمایت طلا و محدوده 14,600,000 توکن مقاومت کوتاه مدت طلا است.

ارز امامی به کانال 40 میلیون تومان بازگشته و دلار تهران نیز در کانال 59 هزار تومانی جایگاه خود را به دست آورده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40748

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.