به گزارش اخبار اقتصادی، ارزش کل معاملات بورس اسناد مهم، اسناد ارزشمند تهران در روز جاری در محدوده 5.6 میلیارد تومان و ارزش بازار حدود 7400 همتی بود. شاخص بورس اوراق بهادار تهران با این ارزش معامله با رشد 4 هزار و 631 واحدی تغییر چندانی ندید، همچنان در مرز 2.1 میلیون واحد قرار دارد. سمبل ماشین و جاساپا از گروه خودروسازی به همراه نمادهای میدکو; فولاد و پارسان آنها بیشترین تأثیر مثبت را در بازار فعلی ثبت کردند.

با ورود بیش از 26 میلیارد تومان، نماد وهبهمن بیشترین حجم پول واقعی را به خود اختصاص داد و نمادها هخشتی و حفارس با برداشت 15 میلیارد تومانی بازار فعلی را محو کرد. اما فردا به عنوان آخرین روز معاملاتی هفته جاری، ممکن است مانند روزهای قبل این هفته باشد و اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد زیرا بازار شنبه تعطیل است و در واقع دوباره در تعطیلات کوتاه است.

احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در گفتگو با پایگاه خبری بازار کافی مال اظهار داشت: دولت از تصمیم گیری و سیاست هایی که موجب بلاتکلیفی بیشتر در بورس و غیرقابل پیش بینی بودن سرمایه گذاران در بازار و صنایع کشور می شود، خودداری خواهد کرد. خاندوزی افزود: این مهم ترین کمکی است که دولت می تواند به بازار سرمایه داشته باشد و بقیه عوامل چه در صنعت، چه در بازار و چه عوامل بین المللی اثرات طبیعی خود را بر بازار سرمایه می گذارند. تبادل قرار خواهد داد

همچنین به گفته وزیر اقتصاد در پنج ماهه نخست امسال درآمد دولت از محل فروش املاک مازاد 3 میلیارد و 578 میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل 430 درصد رشد داشته است.

مرکز موسسات سرمایه گذاری و مرکز کارگزاران در نامه ای به محمدرضا پورابحیمی رئیس جمهور کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن قدردانی از توجه و تلاش ریاست مجلس، کمیسیون اقتصادی و دولت در رابطه با اصلاح تعرفه‌های گاز و سوخت صنعتی، خواستار توجه ویژه به موضوع قیمت‌های دستوری، اصلاح عوارض صادرات، مالیات های سفته بازی و غیره برای پیش بینی اقتصاد و تقویت تولید در قانون گذاری به ویژه در برنامه هفتم.

همچنین گزارش شده است که فواد حسین وزیر امور خارجه عراق از سفر به تهران خبر داده است. قیمت نفت برنت نیز پس از آنکه عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند تا پایان سال جاری میلادی و هفته گذشته برای اولین بار در 10 ماه گذشته به طور داوطلبانه عرضه خود را به میزان 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش می دهند، افزایش یافت. قیمت این طلای سیاه به بیش از 90 دلار در هر بشکه رسید.

بررسی فنی شاخص کل سهام ارزش های تهران

شاخص کل امروز مثبت بود. اما مثبت نیست که بتوان روی آن حساب کرد، شاید باید گفت شاخص عمومی بازار سهام در حالی به پایان رسید که تنها یک هفته دیگر به پایان نیمسال ابتدایی سال جاری باقی مانده است و عملکرد شاخص و بازار آنطور که سهامداران و فعالان بازار سرمایه انتظار داشتند، نبوده است.

برای شاخص کل بورس باید گفت فعلا همه چیز آرام است اما شاخص کل وزن مساوی در این روزهای کم، بازار تلاش کرد و توانست از میانگین مقاومت 55 روزه خود عبور کند، هر چند این عبور از این مقاومت با اقتدار و قدرت چندانی انجام نشد. اما با توجه به اتفاقات روز و این روزها، بازار سرمایه برای شاخص وزن برابر می تواند شرایط خوبی ایجاد کند.

جمع