• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

پیش بینی بازار سهام فردا 9 فروردین 1403 / تلاش برای شکستن محدودیت ها در بورس تهران

  • کد خبر : 38020
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
پیش بینی بازار سهام فردا 9 فروردین 1403 / تلاش برای شکستن محدودیت ها در بورس تهران

اکوایران: در جریان معاملات امروز بورس تهران، نوسان صف های خرید و فروش در بازار در محدوده یک درصدی در نوسان بود و نمادهایی مانند خودرو و فولاد سعی در شکستن محدودیت ها در این محدوده محدود داشتند. .

اخبار اقتصادی، بورس تهران روزهای پایانی فروردین ماه سال 1403 را با ارزش معاملاتی کم ادامه می دهد، روزهایی که در سال 1402 و در این مدت ارزشی بیش از 9800 میلیارد تومان برای معاملات در بازار ثبت شد. .

در نهایت در سومین روز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در محدوده نوسان یک درصدی 4900 واحدی قرار گرفت اما نمادهایی مانند خودرو و فولاد تلاش کردند تا از منفی شدن بازار رهایی یابند و از محدودیت ها فرار کنند. ایجاد شده. از خطوط فروش به خطوط خرید با محدوده نوسان قیمت خود بروید.

ارزش معاملات 4.6 هزار میلیارد تومان و ارزش بازار 7.631 میلیارد تومان باقی ماند.

گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص داد و پس از آن گروه خودرو و گروه شیمیایی به ترتیب با ارزش 258 میلیارد و 158 میلیارد تومان در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

برخی فعالان بازار بر این باورند که بازارساز احتمالا با نمایش مثبت نمادهای لیدر بازار سرمایه سعی دارد در ذهن بازار ایجاد کند که بازار برای روز چهارشنبه (فردا) در مسیر صعودی قرار گرفته است، زمانی که قرار است باعث محدوده نوسان برای بازگشت به حالت قبل و این کمی نگران کننده است.

از سوی دیگر سایر اهالی فضای مجازی با انجام نظرسنجی ها خواستار حفظ محدوده نوسان برای مدت طولانی تری شدند و از سازمان بورس خواستند تا وضعیت محدود محدوده نوسان را تا اطلاع ثانوی تمدید کند. به مرور زمان هجوم نقدینگی در بازار را کاهش دهید.

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه نگران وضعیت بازار ارز هستیم، گفت: باید موضوع سیاست پولی که چالشی برای سیاست اقتصادی کشور است مشخص شود.

و به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در واکنش به مشاهدات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره روند بازار ارز اظهار داشت: جلسه شورای اسلامی در خصوص وضعیت بازار ارز. بازار ارز به تاخیر افتاد. هفته آینده حتما جلسه ای برگزار خواهیم کرد.

اما تسهیل شرایط مالی به گفته وزیر اقتصاد به این دلیل است که دولت قصد دارد به جای دریافت نقدی مالیات و عوارض خود، جایگزین ضمانت نامه بانکی، اسناد خزانه و اوراق قرضه خود شود تا فشار بر نقدینگی شرکت ها و واردکنندگان کالاهای اساسی کاهش یابد. کند هستند خاندوزی گفت: امیدواریم شاهد کاهش نرخ مالیات و استفاده از ابزارهای راه حل جدید برای رفع بخشی از مشکلات تولیدکنندگان کشور باشیم.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

امروز شاخص کل بیش از 5 هزار واحد افت کرد، هرچند در ساعات پایانی بازار تقاضای نسبتا شدیدی برای نمادهایی مانند فولاد و خودرو ایجاد شد، اما این موضوع نتوانست ریزش شاخص کل را محدود کند.

زمزمه هایی در بازار شنیده می شود که ممکن است مدیران بازار سرمایه برای کاهش تب فروش در بازار همچنان محدوده نوسان را محدود کنند اما از سوی دیگر دامنه نوسانات باز شده و به محدوده قبلی باز می گردد. دولت به دلیل مسائل و اخبار اقتصادی (و جدا از اخبار سیاسی و احتمالات پیش رو) به دلیل شایعه افزایش نرخ دلار نیما و کاهش فاصله آن با دلار بازار آزاد، ممکن است بازار به مسیر صعودی بازگردد. تحرکاتی در بازار ایجاد کرده است. اما ریسک سیاسی همچنان بر فضای بازار حاکم است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38020

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.