به گزارش اخبار اقتصادی، در بازار مرسوم است که تا زمانی که استقبال از این گروه مثبت است، وضعیت بازار به طور کلی مثبت ارزیابی می شود. گروه خودروسازی و همچنین نحوه فعالیت در نیم ساعت آخر بازار. زیرا اگرچه این سؤالات چندان صحیح نیستند; اما شایعات و افکاری وجود دارد که بدون توجه به درست یا نادرست بودن آنها در بازار جا خوش کرده است.

ارزش معاملات در این روز به حدود 7 میلیارد تومان رسید. باید گفت که ارزش معامله در نیمه اول بازار منحصراً برای بازار نقدی. بورس اوراق بهادار تهران 1929 میلیارد تومان بود. شاخص عمومی اگرچه مثبت بود. اما از محدوده 2.1 میلیون دستگاه فاصله چندانی نداشت و بازار همچنان در این محدوده ها به مبارزه ادامه می دهد.

تسنیم نوشت ابراهیم رئیسی امشب برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک می شود. برنامه های ریاست جمهوری شامل سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار با سران کشور و گفتگو با ایرانیان مقیم خواهد بود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی پایگاه خبری بازار سرمایه، مهدی یارباد، مدیر موسسات مالی خدمتگزار این سازمان. تبادل وی گفت: در حال حاضر هر متقاضی که بخواهد برای مجوز تاسیس موسسات مالی اقدام کند به راحتی می تواند امتیاز محاسبه کند و محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت برای هلدینگ ها وجود ندارد.

همچنین در پایان هفته گذشته امیرمهدی صبایی، سخنگوی سازمان بورس اسناد مهم، اسناد ارزشمند با اعلام اینکه هم اکنون برای افزایش شفافیت در معاملات و پرهیز از ابهام در تفسیر معاملات تایید نشده، دو اقدام (در مورد مواجهه فعالان بازار و صندوق توسعه بازار سرمایه در معاملات) در پایان همان روز در قالب یک پیام نظارتی با توضیح «نقض انصاف». علاوه بر این، در پیام‌های ناظر مربوط به عدم تایید، دلیل عدم تایید، اعم از مشکوک به دستکاری، معاملات مشکوک بر اساس اطلاعات محرمانه و یا سایر دلایل در پیام مربوط به “اعلان عدم تایید” ذکر خواهد شد.

روزنامه دنیای اختاز نیز نوشت که یک رسانه سعودی پنجشنبه گذشته از دریافت دو نامه پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی از رئیس جمهوری اسلامی ایران خبر داد. محتوای این دو نامه فاش نشده است، اما «دنیای اختاز» با استناد به برخی منابع آگاه از جزئیات این دو نامه مطلع شده است که محتوای آن به دعوت رسمی متقابل رئیس جمهور ایران از پادشاه و ولیعهد اشاره دارد. . شاهزاده عربستان سعودی برای سفرهای جداگانه به ایران و همچنین برای توسعه و بهبود روابط. احیای روابط و صدور بیانیه و دعوتنامه موضوعی دوجانبه است و هر دو طرف در این زمینه آزادی عمل زیادی دارند، اما در بحث اقتصاد و تجارت بلافاصله متغیرهای میانی به وجود می آیند. از جمله این متغیرها موضوع تحریم اقتصاد ایران و اقتصاد نفتی و مکمل بودن دو کشور است که اقتصاد و تجارت را در حاشیه گذاشته است. تغییر این وضعیت به ویژه پس از دیدار مقامات ارشد دو کشور و اجرای نقشه راه مناسبات ایران و عربستان به گام های جدی تری بستگی دارد.

بررسی فنی شاخص کل سهام ارزش های تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز حدود 9 هزار واحد افزایش یافت که ناشی از تغییرات مثبت نمادهای شپنا، شبندر، شستا و شتر است. ارزش بازار به سطح 7500 همت رسید و ارزش معاملات حدود 7000 میلیارد تومان و ارزش معاملات نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز 4.8 میلیارد تومان بود.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با این مثبت ها از محدوده 2.1 میلیون واحدی دور نمانده و با رشد امروز به محدوده های اولیه هفته های قبل بازگشته است.

از نظر فنی، شاخص همچنان بر مفروضات فوق باقی می ماند، زیرا در هفته های اخیر شاهد تغییر خاصی نبودیم و تنها به ورود شاخص RSI به محدوده های بالای 70 واحد بسنده می کنیم. .