• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

واردات طلا مشروط شد.

  • کد خبر : 33358
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
واردات طلا مشروط شد.

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از تسنیم، بانک مرکزی مقررات جدید واردات طلا را اعلام کرد و بر اساس این آیین نامه که در تاریخ 16 دی ماه 1402 ابلاغ شد، تامین ارز واردات طلا از محل ارز صادراتی آن و به صورت شمش منوط به آن است. تحویل، عرضه و فروش در بستر مرکز مبادلات. پول و طلای ایران شده است.

بر اساس این بخشنامه، در صورت عدم ارائه تاییدیه تحویل، عرضه و فروش ارز از مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند از واردکننده به سازمان جنایی دولت شکایت کنند. عنوان عدم رعایت تعهد مبادله ای.

به این معنا، پیوست جدیدی به عنوان پیوست شماره 16 به قسمت اول آیین نامه بورس اضافه می شود که حاوی تعهدنامه مربوط به واردات طلا به صورت شمش استاندارد و الزام به تحویل، عرضه و در چارچوب مرکز ارز و طلای ایران بفروشید.

پیش از این در ضوابط ابلاغی که در تاریخ 9 خردادماه سال جاری ابلاغ شده بود، برای واردات فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) از مبدأ ارزی واردکننده، از مبادی ارزی شخص ثالث و از محل مبادلات ارزی تامین ارز تامین شده بود. ارز حاصل از صادرات توسط خود و دیگران، بر اساس آیین نامه واردات و صادرات فلزات گرانبها و آیین نامه اجرایی مربوط امکان پذیر شد.

در حالی که در هشت ماهه امسال 13 تن طلا به ارزش 833 میلیون دلار وارد کشور شده بود، در آذرماه در یک مقطع زمانی 6 تن طلا وارد کشور شد.

با این ماجرا برای اولین بار شمش طلا عنوان چهارمین محصول وارداتی کشور را به خود اختصاص داد که رکوردی عجیب و در عین حال مشکوک به نظر می رسد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33358

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.