• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

واردات جت شخصی به نام مردم و برای ذائقه آقازاده ها؟

  • کد خبر : 38200
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
واردات جت شخصی به نام مردم و برای ذائقه آقازاده ها؟

به گزارش اخبار اقتصادی، دیروز رئیس جمهور سازمان هواپیمایی کشوری خرید و فروش هواپیمای جت هفت نفره برای عموم آزاد است و تصریح کرد: در حال حاضر افراد زیادی از این فضا استفاده می کنند و در بین تماشاگران هواپیماهای شخصی تجار، برخی مسئولان، تیم های ورزشی و تیم های اقتصادی حضور دارند.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری “خرید و فروش هواپیماهای جت برای عموم آزاد است، مالک این هواپیماها می توانند افراد حقیقی باشند اما اپراتور باید قانونی باشد. متقاضیان می توانند هواپیمای تجاری و “افرادی که دارند”. درخواست استفاده از این ناوگان می تواند با شرکت های صاحب این هواپیماها قرارداد ببندد و در حال حاضر افراد زیادی از این فضا استفاده می کنند.”

در عین حال رئیس سازمان هواپیمایی کشوری این اظهارات را مطرح کرد که مشخص نیست منظور این مقام از مردم دقیقاً چه کسی است، زیرا اکنون مردم نمی توانند اقلام و کالاهای اساسی زندگی خود را تهیه کنند و چگونه می توانند اجازه ورود به یک کشور را بدهند. هواپیمای جت 7 نفره.

از طرفی کشور ما تحت فشار تحریم ها قرار دارد و در خرید هواپیما و تامین و تعمیر آنها با مشکل مواجه هستیم و هواپیماهای موجود و وارداتی برای تعداد مسافر کافی نیست و تعداد هواپیماهای مسافربری با مشکل مواجه است. مشکل جدی کمبود که مسافران را با مشکل مواجه کرده و افزایش عجیب قیمت بلیت هواپیما به دلیل کمبود هواپیما و خطوط هوایی است. بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در صورتی که برای تامین تقاضای موجود بین 500 تا 550 فروند هواپیما نیاز باشد، در حال حاضر 190 فروند هواپیما در کشور وجود دارد.

بنابراین متقاضی خرید و فروش هواپیمای جت عموم مردم نیست، بلکه تجار و معتمدین کشور یا برخی از آقایانی هستند که درخواست خرید و واردات هواپیمای شخصی یا خریداری کرده اند و قصد تهیه آن را دارند. مجوز واردات و این خبر قرار است واردات هواپیما را عادی کند، آن را ساخت و قانونی کند، زیرا خرید و فروش هواپیمای جت در اختیار مردم عادی نیست و تنها در اختیار کمتر از یک درصد است. جامعه.

لازم به ذکر است در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد و در تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی مانند دارو با مشکل مواجه هستیم و حتی پس از دو سال نمی توانیم ارز واردات خودرو را تامین کنیم. عموم مردم همچنان در هزارتوی سیستم وزارت امنیت هستند و خودروسازان در دام خرید خودروی گران قیمت و بی کیفیت داخلی گرفتار شده‌اند و اغلب توان خرید خودروی دست دوم و غیر دست دوم را ندارند. خودروی ایرانی و باید هزینه های روزانه خود را تامین کند. آیا قرار است سبک زندگی تجملی یک درصد جامعه از جیب مردم خرج شود؟

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38200

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.