• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع در ساخت هواپیماهای بومی

  • کد خبر : 35072
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع در ساخت هواپیماهای بومی

اخبار اقتصادی به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش روز سه شنبه 27 بهمن ماه در مراسم افتتاح 8 پروژه هوانوردی و زیرساختی در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: صنعت هواپیمایی مسافری به معنای قیمت، فناوری، فروش، خرید، موجودی است. کنترل و وقتی از صنعت هوانوردی صحبت می کنیم باید صنعت را مدیریت کنیم که بسیار بالاتر از مدیریت فنی است.

وی افزود: صنعت هوانوردی مرتباً توسط مردم مورد قضاوت قرار می گیرد و یکی از موضوعات تحلیل صنعت تصویری از این صنعت است که در ذهن مردم نقش می بندد و می تواند مروج یا مانعی برای صنعت باشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مشتری مداری در صنعت هوانوردی مورد تاکید است که ابعاد مختلفی دارد و یکی از آن ابعاد در حوزه ناوگان است که اتفاقات خوبی در آن رخ داده است و از این بابت قدردان هستیم. وزرا و مدیران قبلی و فعلی.

وی با اشاره به تقاضای بالای سفرهای هوایی گفت: به هر حال باید به توسعه ناوگان توجه شود و وزارت راه و شهرسازی از شرکت های هواپیمایی که توانایی تامین ناوگان را در این مسیر دارند حمایت می کند.

بذرپاش موضوع خدمات فرودگاهی را مهم دانست و گفت: جای تشکر و قدردانی از مدیرکل و مسئولان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی و فرودگاه های کشور وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم توجه به پل های هوایی در فرودگاه ها تاکید کرد و گفت: توسعه خدمات فرودگاهی مهم است و کارهای مهمی در این زمینه انجام شده است که باید افزایش یابد و برداشت برف تسریع شود. کیفیت باندهای فرودگاه نیز ارزشمند است.” علاوه بر این، در اکثر فرودگاه های پرترافیک، خدمات فرودگاهی کافی است و در بقیه فرودگاه ها، خدمات فرودگاهی باید به سطح مطلوب برسد.

وی بیان کرد: 10 درصد منابع ما به خدمات فرودگاهی اختصاص دارد که 90 درصد سایر هزینه ها را پوشش می دهد.

بازرپاش گفت: در خصوص نیروی کار در مشاغل تخصصی و عمومی، حقوق خلبانان و کارکنان فنی تعمیر و نگهداری پرواز باید ترمیم شود و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در این زمینه اختیارات کامل خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با تشکر و قدردانی از اقدامات انجام شده برای داخلی سازی تعمیر قطعات و رفع نیاز به خارج از کشور، با اشاره به همکاری متقابل با وزارت دفاع گفت: پیشرفت هایی در زمینه تعمیر قطعات صورت گرفته است. ساخت هواپیماهای بومی

وی افزود: اگر سیاستی در خصوص قیمت بلیت اتخاذ شده است، همه باید مشمول آن سیاست باشند و در صورت عدم رعایت تا لغو مجوز اقدام مقتضی انجام می شود.

بذرپاش با اشاره به پرداخت یارانه سوخت به ایرلاین ها گفت: وقتی بنزین لیتری 600 تومان می دهیم یعنی رایگان است، در این زمینه برخی ادارات دولتی ملاحظاتی دارند اما در خصوص قیمت سوخت اقدامی نکرده اند. برای هواپیماها با احترام به نظر ما. در مورد قیمت بلیت اکثر شرکت ها با ما هستند و فقط دو سه شرکت کمتر کار می کنند، قطعا باید به نفع شرکت ها، مردم و کشور احترام گذاشت.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بیش از 20 درخواست برای تاسیس شرکت های هواپیمایی ارسال شده و شرایط واردات هواپیما هر روز بهبود می یابد، بنابراین شرکت ها باید قوانین را رعایت کنند و نهادهای متولی نظارت کامل دارند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه فرودگاه امام (ره) با هدف تبدیل شدن به مرکز منطقه ای آغاز شده است و تا 4 سال آینده به هدف منطقه ای شدن دست خواهیم یافت.

وی در پایان از فعالیت افسران سپاه پاسداران و فراجا و اعضای غیر فعال دادستانی و دفاعی در فرودگاه های کشور تشکر و قدردانی کرد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35072

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.