• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

نظر معامله‌گران دلار درباره نامزدهای انتخاباتی چیست؟

  • کد خبر : 40310
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

روند دلار همچنان نزولی است / درهم همچنان روی 16 هزار مقاومت می کند / تتر در برابر دلار و درهم حرکت می کند / شکاف ارز رفاهی و بازار یک میلیون است / معامله گران دلار در مورد نامزدهای انتخاباتی چه فکر می کنند؟

یک روز پس از تایید صلاحیت ها، تجار چاه های اقتصادی را نیز به چاه سیاسی تبدیل کردند. در حال حاضر تمرکز آنها بر این است که اگر یک کاندیدای خاص رأی آورد، یک دلار چقدر هزینه دارد.

این اعداد ذهنی مهم هستند زیرا در صورت تعمیم می توانند انتظارات بازار را شکل دهند. طبیعتاً آنها فکر می کنند اگر نامزدی که بتواند به دلار کمک کند برنده شود، به ثبات بازار می رسد و می تواند دلار و ارزها را از جایگاه امن ریال خارج کند.

البته این خطر نیز وجود دارد که اگر به نامزدی رای دهید که بازار به آن خوشبین نیست، این اعداد ذهنی در کوتاه مدت بازار را مخدوش کنند. این فضا عمدتاً در خندق تجار جوان و کانال های علامت گذاری قرار دارد.

پیشکسوتان بازار زیاد در این فضا نیستند و فکر می کنند باید فعلا در حاشیه بمانند تا شرایط کمی روشن شود. تا به حال در «کفبازار» هر وقت صحبتی از جانبازان شده، توصیه به بازنشستگی شده است. دلیل اینکه پیشکسوتان بازار در مواقع عدم اطمینان بالا کنار می‌روند این است که دلار را به عنوان خدمات خرید و فروش می‌کنند، یعنی نقش آنها کمک به نقدینگی بازار است.

این به نفع کسانی نیست که ما آنها را کهنه کار می نامیم که دلار را در حال افزایش یا کاهش نگه دارند. به عنوان مثال اکنون که این گروه از بازار خارج شده اند، معامله گران می گویند عمق و حجم بازار کاهش یافته است. تعبیری که به این دسته داده می شود این است که آنها مانند یک شناگر متخصص در دریای طوفانی شنا نمی کنند.

قیمت دلار در پی انتشار خبر تایید رتبه ها در روز یکشنبه کاهش یافت و این روند در روز دوشنبه نیز ادامه یافت. قیمت دلار هرات پس از دو روز تثبیت در کانال 59 هزار تومانی روز دوشنبه این کانال را از دست داد. قیمت دلار هرات در نهایت روی 58 هزار و 950 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات نیز با افت از 80 تومان به 16 هزار و 80 تومان به فعالیت خود پایان داد.

قیمت دلار و درهم در دو هفته گذشته بین مرزهای حمایت و مقاومت گیر کرده است. قیمت دلار هرات از حمایت 58 هزار و 800 تومانی شکست خورد و افزایش محسوسی نداشت تا اینکه از خط مقاومتی 59 هزار و 600 تومان عبور کرد. قیمت درهم امارات بین 16000 تا 16000300 تومان بود.

به گفته تجار فنی، محدوده 58500 تا 58800 تومان کف مهم دلار هرات است. محدوده مقاومتی دلار هرات 59300 تا 59600 تومان است.

قیمت بازار ارز قیمت تتر بود. با این حال قیمت درهم و دلار کاهش یافت، اما قیمت تتر دوباره به بالاترین سطح دلار هرات رسید و همچنان زیر قیمت دلار در تهران معامله می شود. خط مقاومت مهم تتر 59300 توکن است و در صورت عبور از آن فشار خرید در این بازار افزایش می یابد.

قیمت ارز در ابتدا کانال 40 میلیونی را به دلیل ریزش دلار و اونس طلا از دست داد اما در ادامه با افزایش به این کانال بازگشت و در 40 میلیون و 200 هزار تومان بسته شد. قیمت ارز رفاه که روز گذشته به دلیل ریزش کانال 40 میلیون کاهش یافته بود، روز دوشنبه به روند کاهشی خود ادامه داد و در 39 میلیون و 270 هزار تومان بسته شد. اختلاف قیمت سکه بازار با سکه رفاه نزدیک به یک میلیون است که قابل توجه است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40310

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.