• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

نرخ ماهیانه میلگرد چینی روی سقف

  • کد خبر : 34700
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
نرخ ماهیانه میلگرد چینی روی سقف

عزم مقامات پکن برای تحریک بازار املاک و مستغلات و انتشار داده های تولید فولاد چین کمتر از حد انتظار برای سال 2023 باعث شد تا میلگرد در بازار داخلی چین تا سقف نرخ ماه گذشته افزایش یابد. این نرخ رشد همچنین از افزایش قیمت سنگ آهن وارداتی به چین حمایت کرد.

اخبار اقتصادی، سنگ آهن پس از تجربه یک دوره کاهش قیمت و بازگشت به سطح 128 دلار در هر تن در 17 ژانویه، دوباره افزایش یافت. بنابراین تا روز دوشنبه 29 ژانویه این محصول توانست کانال قیمت 137 دلار را بازیابی کند. هر تن سنگ آهن با عیار 63.5 درصد وارداتی به بندر تیانجین چین با نرخ 137 دلار و 25 سنت به فروش رسید که بالاترین قیمت فروش این محصول در 20 روز اخیر بوده است.

بازگشت مواد معدنی آهن به مسیر رشد

انتشار آمار ضعیف بخش املاک و مستغلات چین در آخرین ماه سال گذشته و تأثیر منفی آن بر اقتصاد باعث شد تا بانک خلق چین اعلام کند نسبت ذخایر مورد نیاز بانک ها برای اعطای وام را کاهش می دهد. به این ترتیب نقدینگی بیشتری به سیستم مالی این کشور اضافه می شود و با حمایت از فعالیت های تولیدی و ساختمانی، بازار املاک چین بهبود می یابد. این تصمیم دور کاهش قیمت در بازار فولاد و سنگ آهن را متوقف کرد و زمینه ساز رشد قیمت در بازارها شد.

در دسامبر 2023، قیمت مسکن در چین با سریع ترین نرخ از سال 2015 کاهش یافت. همزمان، قیمت مسکن در چین برای ششمین ماه متوالی در این ماه کاهش یافت. مجموع این داده ها نشان داد که وضعیت بازار املاک و مستغلات در چین پیچیده است و بنابراین مقامات چینی چاره ای جز افزایش محرک های اقتصادی برای بهبود ندارند. رشد اقتصادی.

کاهش تولید از رشد نرخ میلگرد حمایت کرد.

قیمت میلگرد در بازار داخلی چین در ماه ژانویه به بالاترین حد ماهانه رسید و 3952 یوان در هر تن معامله شد. تصمیم بانک خلق چین برای تحریک بخش ساخت و ساز خانه با تسهیل شرایط وام، نیروی محرکه قیمت میلگرد در بازار داخلی چین بود. در همان زمان، داده های تولید بخش فولاد چین برای سال 2023 منتشر شد، در شرایطی که نشان داد تولید جهانی فولاد در دوره سالانه 15 درصد کاهش یافته است. این داده ها همچنین قیمت محصولات فولادی را در بازار داخلی چین افزایش داد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34700

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.