• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

میلگرد چینی 11 درصد ارزان تر شد

  • کد خبر : 36996
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
میلگرد چینی 11 درصد ارزان تر شد

در شرایطی که فلزات اساسی در مسیر رشد قیمت به دلیل انتظار کاهش نرخ بهره در ایالات متحده از ماه ژوئن در نوسان هستند. قیمت سنگ آهن و فولاد در بازار داخلی چین کاهش می یابد. به گونه ای که سنگ آهن وارداتی به چین و میله های فولادی در بازار داخلی این کشور طی 10 ماه گذشته در انتهای کانال قیمتی خود قرار گرفته اند. اگرچه سنگ آهن و فولاد در پایین ترین سطح 10 ماهه قرار داشتند، اما داده های دلگرم کننده در مورد تولید صنعتی چین منتشر شد که احتمال افزایش نرخ در بازارها را افزایش داد.

اخبار اقتصادی، میلگرد فولادی در معاملات آتی بورس شانگهای در تاریخ 18 مارس به قیمت هر تن 3474 یوان فروخته شد. این رقم تقریباً 11 درصد کمتر از قیمت فروش این محصول در اوایل سال جاری بوده است. در همان زمان، پلاتس همچنین قیمت سنگ آهن با عیار 62.5 درصد وارداتی به بنادر چین در اواسط ماه مارس را 100 دلار در هر تن برآورد کرد. این رقم 25 درصد کمتر از قیمت فروش این محصول در اوایل سال جاری بوده است.

بازگشت فولاد از حداقل قیمت

در معاملات آتی بورس شانگهای تا اواسط ماه مارس تا انتهای کانال، قیمت میلگرد 3429 یوان در هر تن کاهش یافت. این رقم کمترین قیمت فروش این محصول در این بازار در 4 سال گذشته بوده است. با این حال، انتشار آمار مثبت تولید صنعتی چین باعث شد تا رالی قیمت فولاد در بازار داخلی چین معکوس شود، به طوری که این محصول در 18 مارس با قیمت 3474 یوان در هر تن به فروش رسید. این رقم کمترین قیمت فروش این محصول در این بازار در 10 ماه گذشته یعنی پس از روزهای پایانی اردیبهشت 1392 بوده است.

داده های تولید صنعتی چین برای دو ماه اول سال 2024 منتشر شد و نشان داد که تولید صنعتی در این دوره نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که در این زمان داده های خرده فروشی رشد 5.5 درصدی را به ثبت رساند، هرچند پیش بینی ها نیز افزایش 5.2 درصدی را در این شاخص پیش بینی کرده بودند. علاوه بر این، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در چین، بزرگترین مصرف کننده فولاد جهان، علیرغم کاهش 24 درصدی در ماه دسامبر، 9 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. علاوه بر موارد ذکر شده، میزان واردات فولاد چین از ژانویه تا فوریه 8.1 درصد کاهش یافته است. این کاهش واردات به نفع فولادسازان داخلی چین خواهد بود. در مجموع، تمام داده های اقتصادی ذکر شده توسط فعالان بازار فولاد چین امیدوارکننده تفسیر شد. این داده‌های دلگرم‌کننده از چین به مانعی مؤثر بر سر راه تداوم جهش کاهش قیمت آهن و فولاد تبدیل شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36996

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.