• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

مهمترین عامل نوسان در بازار ارز

  • کد خبر : 34643
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
مهمترین عامل نوسان در بازار ارز

به گفته معامله گران، مهم ترین عامل نوسانات این روزهای بازار ارز، قیمت درهم امارات است که ابتدا باید مدیریت شود. با مدیریت درهم، اثر تنش های بازار موقتی خواهد بود.

روز یکشنبه قیمت حواله به درهم عامل تعیین کننده و پیشرو در بازار ارز باقی ماند. بر این اساس قیمت دلار به همراه درهم از خط مقاومتی خود عقب نشینی کرد و پس از صعود، درهم در کف باقی ماند. معامله گران معتقدند یکی از عوامل نوسان قیمت درهم امارات باقی مانده است. آنها معتقدند که باید قیمت درهم مشخص شود تا ابتدا بازار پایین بیاید.

دیشب در پشت خط یکشنبه، آخرین رویدادهای نظامی در منطقه بازرگانان را مورد توجه قرار داد. گروهی از معامله گران به این خبر واکنش نشان دادند و معتقد بودند این اتفاقات بازار را دچار نوسان می کند.

اما از سوی دیگر گروهی از معامله گران معتقدند بازار نسبت به اخبار جنگ بی تفاوت شده است. از دیدگاه او، پس از جنگ غزه، هر دو طرف نشان دادند که تنش ها را مدیریت می کنند و از گسترش آن جلوگیری می کنند. بنابراین می گویند تاثیر اخبار منتشر شده صبح امروز در بازار موقتی است و عامل اصلی آن قیمت درهم امارات است.

به گفته تحلیلگران فنی، با کاهش قیمت در بازار ارز در روز یکشنبه، قیمت ها به سطح حمایت مهمی رسیدند. از نظر آنها تا زمانی که قیمت ها بالاتر از این حد باشد، کمتر به سقوط فکر می کنند. از سوی دیگر، اگر این سطوح حمایتی در بازار از بین برود، قیمت با شدت بیشتری کاهش خواهد یافت.

روز یکشنبه خروج پول از صندوق های با درآمد ثابت بورس همچنان در بازار سرمایه مشاهده شد. دیروز حدود 650 میلیارد تومان پول واقعی از این صندوق ها برداشت شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34643

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.