• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

معرفی الکتروموتور ایرانی موتوژن با کیفیت جهانی

  • کد خبر : 33430
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
معرفی الکتروموتور ایرانی موتوژن با کیفیت جهانی

الکترو موتور موتوژن یک موتور الکتریکی سه فاز است که توسط شرکت موتوژن که یک شرکت ایرانی است تولید می‌شود. این موتورها در طیف گسترده‌ای از صنایع و کاربردها استفاده می‌شوند. در ادامه بیشتر با این دستگاه آشنا خواهیم شد.

معرفی شرکت موتوژن

این شرکت در سال ۱۳۵۲ با نام گلد الکتریک در شهر تبریز تأسیس شد و در سال ۱۳۵۴ به موتوژن تغییر نام پیدا کرد. شرکت موتوژن در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتور در ایران و خاورمیانه است. این شرکت محصولات خود را در طیف گسترده ای از صنایع و کاربردها عرضه می کند. محصولات شرکت موتوژن شامل الکتروموتورهای صنعتی، خانگی و خاص است. الکتروموتورهای صنعتی شرکت موتوژن در توان های مختلف از 0.06 تا 630 کیلووات تولید می شوند. این موتورها برای کاربردهای مختلف صنعتی مانند ماشین آلات، پمپ ها، فن ها و نوار نقاله ها استفاده می شوند.

الکتروموتورهای خانگی شرکت موتوژن در توان های مختلف از 0.12 تا 2.2 کیلووات تولید می شوند. این موتورها برای کاربردهای خانگی مانند پمپ آب، کولر آبی و یخچال استفاده می شوند.

الکتروموتورهای خاص شرکت موتوژن در توان های مختلف و با ویژگی های خاص طراحی و تولید می شوند. این موتورها برای کاربردهای خاص مانند صنایع نفت و گاز، صنایع معدنی و صنایع غذایی استفاده می شوند.

الکترو موتور و انواع آن

الکتروموتورهای جریان مستقیم (DC):

این موتورها از جریان مستقیم (DC) برای تولید حرکت استفاده می کنند. الکتروموتورهای DC دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

الکتروموتورهای جریان متناوب (AC):

این موتورها از جریان متناوب (AC) برای تولید حرکت استفاده می کنند. الکتروموتورهای AC رایج ترین نوع الکتروموتور هستند و در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند.

انواع الکتروموتور های جریان متناوب
  • الکتروموتورهای تک فاز: این موتورها از یک فاز جریان متناوب برای تولید حرکت استفاده می کنند. الکتروموتور های تک فاز ، قابلیت راه اندازی با برق ۲۲۰-۲۳۰ ولت شهری با فرکانس ۵۰-۶۰ هرتز را دارند. به عبارتی ، تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی در الکتروموتورهای تک فاز ، توسط برق تک فاز ۲۲۰ ولت انجام میشود. بیشترین مصرف این موتورهای برقی در مصارف خانگی ، تجاری و تا حدی در صنعت استفاده میشود. علت آن هم این است جریان الکتریکی تک فاز بسیار مقرون به صرفه تر از موتور برق ۳ فاز است .
  • الکتروموتورهای سه فاز:موتور الکتریکی سه فاز به الکتروموتورهایی کفته میشود که برخلاف موتور های تک فاز که تنها از فاز و نول برای کارکرد بهره میگیرند ، برای ایجاد نیروی مکانیکی به برق سه فاز نیازمند هستند. همانطور که می دانید، الکتروموتور از روتور و استاتو تشکیل می شود. روتور که بخش دوار می باشد، از یک هسته مسی تشکیل شده و سیم پیچ ها روی آن پیچیده می شوند. الکتروموتورهای سه فاز معمولاً برای کاربردهای بزرگ‌تر مانند ماشین‌آلات صنعتی، توربین‌ها و پمپ‌های بزرگ استفاده می شوند.

الکتروموتور ها از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

پوسته: پوسته الکتروموتور از موتور محافظت می کند و به عنوان یک محفظه برای سایر اجزای موتور عمل می کند.

استاتور: استاتور بخش ثابت موتور است که از ورقه های نازک آهنی ساخته شده است. سیم پیچ های میدان در استاتور قرار دارند و میدان مغناطیسی را ایجاد می کنند که باعث چرخش روتور می شود.

روتور: روتور بخش متحرک موتور است که از یک هسته آهنی و سیم پیچ های آرمیچر تشکیل شده است. سیم پیچ های آرمیچر در اثر میدان مغناطیسی استاتور جریان می گیرند و باعث ایجاد گشتاور می شوند.

شفت: شفت محور چرخش موتور است که گشتاور را به بار منتقل می کند.

بلبرینگ ها: بلبرینگ ها روتورها را در جای خود نگه می دارند و از اصطکاک بین روتور و استاتور جلوگیری می کنند.

سیستم خنک کننده: سیستم خنک کننده از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند. سیستم های خنک کننده الکتروموتورها می توانند از انواع مختلفی مانند کولر، فن و آب سردکن استفاده کنند.

الکتروموتور موتوژن

الکتروموتور ها معمولا از استاتور، روتور و براکت تشکیل شده اند. استاتور، بخش ثابت الکتروموتورهای موتوژن است که معمولا از آلومینیوم یا آهن تولید میشود. روتور بخش متحرک الکتروموتور است که معمولا از جنس مس و آلومینیوم تشکیل میشود.

روتورهای الکتروموتور موتوژن، معمولا از مدل قفس سنجاب تولید میشوند. به آنگونه که یک سیلندر روی یک محور نصب میشود. میله های درون سیلندر به صورت میله های رسانای طولی هستند و جنس آنها معمولا از آلومینوم و یا مس میباشد. این میله ها درون شیارهایی قرار دارند. این میله ها از هر دو سمت خود به حلقه هایی که کوتاه کننده هستند وصل میشوند و یک حالت قفسی بوجود میاورند.

کاربردهای الکتروموتور موتوژن

الکتروموتور موتوژن در صنایع مختلف داخلی و خارجی به کار برده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • صنایع فولاد و نورد
  • صنایع غذایی و نوشیدنی
  • صنایع کشاورزی
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنایع دارویی
  • صنایع سیمان و معدن
  • صنایع خودروسازی

خرید الکتروموتور موتوژن در قزوین

ویژگی های الکتروموتورها، بستگی به مواد اولیه‌ای دارد که از آنها ساخته شده است. به همین دلیل باید از نمایندگی‌های معتبر خرید کنید تا بتوانید از کیفیت محصول مطمئن شوید. ما همانطور که گفتیم، نمایندگی موتوژن در قزوین هستیم. به همین دلیل، برای خرید الکتروموتور موتوژن می‌توانید مارا انتخاب کنید.

فروش الکتروموتور موتوژن در قزوین و شهر های بزرگ ایران بسیار رونق یافته است.با توجه به اینکه شرکت ها و کارخانه های بزرگ، نیازمند تولید محصول خود به صورت شبانه روزی هستند. به همین دلیل نیازمند به یک نیروی مکانیکی بسیار قدرتمند هستند. ما به این شرکت ها این امکان را میدهیم تا بتوانند با بهترین قیمت، الکتروموتور های قدرتمندی داشته باشند.

نمایندگی موتوژن در قزوین

قزوین به عنوان یک شهر صنعتی بزرگ، دارای شرکت و کارخانه‌های بسیار متعددی است. به همین دلیل، ارائه دهنده های الکتروموتور موتوژن در این استان بسیار زیاد هستند. فروشندگانی که قیمت های مختلفی را برای مصحولات خود ارائه می‌کنند.

شرکت “آرسس صنعت” یکی از شرکت‌هایی است که مدل‌های مختلف الکتروموتور موتوژن را با قیمت بسیار مناسب در قزوین و کل ایران به فروش می‌رساند.

ما به عنوان یکی از چند نمایندگی الکترو موتور موتوژن در قزوین هستیم. البته نمایندگی‌های موتوژن در قزوین محدود هستند ولی ما به عنوان یکی از محبوب ترین آنها شناخته می‌شویم. زیرا سالهای زیادی است که در این زمینه کار می‌کنیم.

شرکت آرسس صنعت مانا با داشتن ۱۰ سال تجربه در زمینه فروش و راه اندازی انواع وسایل برقی-صنعتی برای تامین برق در زمان قطعی آن توانسته اعتماد خیلی هارا جلب کند .

دیزل ژنراتور ، ژنراتور گازسوز ، موتور برق ، الکتروموتور و رله حفاظت محصولاتی هستند که شما میتوانید از آنها با مناسب ترین قیمت ممکن از بخش فروشگاه خریداری کنید . شما همچنین میتوانید برای استعلام قیمت ، دریافت اطلاعات و … با مشاورین آنها تماس بگیرید و بعد از آن در صورت نیاز از محصولات آنها خریداری کنید .

آرسس صنعت در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته آماده خدمت رسانی به تمام شما در نقاط مختلف در ایران است.

قزوین ، بلوار آیت الله خامنه ای ، مجتمع تجاری و اداری نیایش ، طبقه چهارم ، واحد ۴۳۶

شماره تماس : ۳۳۹۹۱۴۹۱_۰۲۸ و ۰۹۱۲۸۸۷۱۳۱۸

آدرس وب سایت : arses-sanat.com

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33430

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.