• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

معاملات حراج آثار هنری زیر نظر وزارت اقتصاد است

  • کد خبر : 35863
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
معاملات حراج آثار هنری زیر نظر وزارت اقتصاد است

اکوایران: به گفته معاون وزیر اقتصاد، تمامی معاملات در فضای هنری کشور از جمله حراج به ویژه حراج تهران زیر نظر کامل وزارت اقتصاد است.

اخبار اقتصادی، هادی خانی معاون وزیر اقتصاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به دوگانگی مطرح شده در رابطه با پایبندی به یک کنوانسیون بین المللی (FATF)، اظهار داشت: برخی در جامعه پیشنهاد کردند که تنها راه شفافیت مالی و مبارزه با پولشویی در ایران پیوستن به یک کنوانسیون بین‌المللی یک کنوانسیون بین‌المللی است، اما تجربه دو سال اخیر نشان داده است که می‌توانیم با قوانین ملی به طور فعال پولشویی را حل کنیم.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه گفت: حدود یک چهارم اقدامات ایران در زمینه مبارزه با پولشویی توسط برخی از کشورهای سطح بالای FATF انجام شده است.

اخبار مرتبط

ایران همچنان در لیست سیاه “F. Oh you. T. F” است / امارات از لیست خاکستری حذف شد

اکوایران: «ایلنا» اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد ایران در لیست سیاه پولشویی این گروه باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به سوالی درباره روند مبارزه با پولشویی در کشور، گفت: تمامی تراکنش های مالی که بر اساس قانون کشورمان مشکوک تلقی می شود، توسط وزارت اقتصاد بررسی می شود و در صورت احراز فعالیت غیرقانونی بر اساس مفاد این قانون، بررسی می شود. قانون، پرونده به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

خانی با اشاره به پرونده های رسیدگی شده در وزارت اقتصاد گفت: بیشتر پرونده های مشکوک بررسی شده در وزارت اقتصاد مربوط به موضوع فرار مالیاتی است.

هادی خانی با اشاره به تراکنش های مالی ثبت شده در فضای هنر کشور گفت: تمامی معاملات در فضای هنر کشور از جمله حراج ها به ویژه حراج تهران تحت نظارت کامل وزارت اقتصاد است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35863

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.