• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

معافیت مالیاتی حمزان برای فعالان بستر ملی با تلاش مضاعف برای تأثیرگذاران مالیاتی

  • کد خبر : 35400
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
معافیت مالیاتی حمزان برای فعالان بستر ملی با تلاش مضاعف برای تأثیرگذاران مالیاتی

اکوایران: دولت و مجلس مانند امسال در لایحه بودجه سال آینده شرکت های اینترنتی در بسترهای داخلی را از پرداخت مالیات معاف کرده اند.

اخبار اقتصادی، در جریان بررسی لایحه بودجه 1403 نمایندگان مجلس با هدف رونق کسب و کارهای اینترنتی در بسترهای ملی، مالیات مشاغل اشخاصی که تا پایان سال 1402 پرونده مالیاتی نداشتند به نرخ بند بند (ت) تبصره 11. صفر کردند.

در لایحه بودجه سال 1402، بر اساس بند (د) تبصره 6، به منظور حمایت از مشاغل اشخاص حقیقی در سکوهای ملی، این افراد از پرداخت مالیات معاف شدند.

در همین راستا هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در تبصره ۱۱ قانون اساسی که مربوط به فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است، در یکی از احکام به این موضوع پرداخته شده است. معافیت درآمد شرکت های اینترنتی از اشخاص حقیقی و ما با پرداخت مالیات در بسترهای ملی سروکار داریم که باید بدانید خلاف موازین شرع و قانون اساسی نیست.

اخبار مرتبط

123 وبلاگ نویس 2.3 میلیارد تومان درآمد داشته اند / خزانه داری اینفلوئنسر چگونه پیش می رود؟

اکوایران: سخنگوی اقتصادی دولت درباره دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای بالای 500 هزار فالوور گفت: بخش بزرگی از این فعالان تمکین نکرده اند اما موظف به اجرای قانون هستیم. این اتفاق در حالی رخ داد که سال گذشته سخنگوی دولت از عدم پرداخت مالیات توسط وبلاگ نویسان خبر داد.

مجموعه ای از اینفلوئنسرهای فعال در پلتفرم های خارجی.

این معافیت مالیاتی در پلتفرم های ملی در حالی است که احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، 20 بهمن ماه سال جاری در نشست خبری خود در خصوص اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای بیش از 500 هزار نفر اعلام کرد: 551 کاربر مشمول این قانون شدند. قانون بودجه 1401 که 123 نفر از آن فعالان اصلی بودند و 2300 میلیارد کل سپرده ها را می گیرند. [درآمد] آنها بودند. وی تاکید کرد: ما موظف به اجرای قانون هستیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35400

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.