• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

مس به انتهای قیمت ماهانه سقوط کرد

  • کد خبر : 33724
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
مس به انتهای قیمت ماهانه سقوط کرد

افزایش سهام مس در بازار سهام چین و بازگشت شاخص دلار آمریکا به مسیر رشد به ضرر فلز قرمز تمام شد و به همین دلیل این فلز از قیمت خود در ماه گذشته کاهش یافت. در این شرایط، فعالان بازارهای مالی و کالایی جهان ترجیح می دهند با پیش بینی انتشار آمار تورم آمریکا و تاثیر آن بر تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو، حجم معاملات خود را کاهش دهند.

اخبار اقتصادی، فلز قرمز در معاملات آتی Comex آمریکا در روز سه شنبه 9 ژانویه 2024 دوباره به 3.74 دلار در هر پوند سقوط کرد که پایین ترین قیمت فروش ماه بود. البته مس از روز چهارشنبه 19 دی ماه شروع به افزایش کرد به طوری که در اواسط آن روز به سقف قیمتی 3.76 دلار در هر پوند رسید که البته این رقم کف قیمت فروش آن در بازه زمانی ماهانه نیز بود.

معامله گران منتظر داده های تورم ایالات متحده هستند

اکثر تحلیلگران انتظار داشتند که هفته های اول سال 2024 برای فلز قرمز صعودی باشد، اما بازگشت شاخص دلار آمریکا به مسیر رشد در اولین روزهای ژانویه برای فلز قرمز هزینه داشت. شاخص دلار آمریکا در بازه بازار 10 دی ماه در محدوده 102.5 واحد نوسان کرد و از محدوده 102.1 واحدی که در روزهای گذشته ثبت شده بود فاصله گرفت.

اگرچه فعالان بازارهای مالی و کالایی جهان همچنان منتظر آغاز سیاست انبساطی فدرال رزرو در ماه مارس و کاهش نرخ بهره هستند. اما داده های تورم آمریکا روز پنجشنبه 20 دی ماه اعلام می شود و نتایج این شاخص بر روند بازارهای کالایی تاثیرگذار خواهد بود.

بازارها در حال حاضر انتظار پنج کاهش نرخ در سال 2024 را دارند. با این حال، انتشار داده های اشتغال در ایالات متحده بهتر از حد انتظار، اختیار فدرال رزرو را برای تصمیم گیری در مورد کاهش نرخ بهره باز می گذارد. در این شرایط، فعالان بازار انتظار تورم دسامبر را دارند. انتظار می رود شاخص قیمت مصرف کننده در ماه دسامبر رشد سالانه 3.2 درصدی را ثبت کند. این در حالی است که این شاخص برای آبان ماه سالانه 3.1 درصد رشد داشته است.

رشد ذخایر مس در انبارهای چین

میزان ذخایر مس در انبارهای اصلی بورس شانگهای در هفته اول ژانویه با 8 درصد افزایش به 33130 تن رسید. چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فلز قرمز در جهان است و تقاضای آن سیگنال مهمی برای قیمت این محصول محسوب می شود. افزایش موجودی مس در سپرده های ارزی چین، همزمان با کاهش شاخص رسمی مدیران خرید چین در ماه دسامبر، به تضعیف قیمت مس در بازار جهانی کمک کرد.

البته در روزهای پایانی آذرماه، دولت چین از آغاز انتشار و توزیع 560 میلیارد یوان دیگر اوراق قرضه دولتی خبر داد که تا پایان ژانویه ادامه خواهد داشت و می تواند از رشد قیمت مس حمایت کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33724

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.