• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

مراسم افتتاح تنها 3 کیلومتر جاده مرند! / با حضور عبدالمالکی صورت گرفت

  • کد خبر : 39945
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
مراسم افتتاح تنها 3 کیلومتر جاده مرند!  / با حضور عبدالمالکی صورت گرفت

به گزارش اخبار اقتصادی، حجت الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی روز یکشنبه 22 خرداد 1403 از منطقه آزاد ارس بازدید کرد.

عبدالملکی در مراسم افتتاحیه باند 3 کیلومتری دوم جلفا – مرند به ارزش 200 میلیارد تومان شرکت کرد و به سخنرانی پرداخت.

رونمایی از تابلوی میدان شهدای خطمت از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

گفتنی است، به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای خدمت و ارج نهادن به اقدامات دولت سیزدهم مردمی، ورودی منطقه آزاد ارس به نام بلوار شهید آیت الله رئیسی مزین شد.

افتتاح 3 کیلومتر از باند دوم محور جلفا – مرند با اعتبار 200 میلیارد تومان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، حجت الله عبدالمالکی نماینده ویژه رئیس جمهور و شذیالی دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: یکی از برنامه های مردمی سازی و جهانی سازی تقویت است. زیرساخت ها و در مناطق آزاد بیشترین بودجه ای که توسط سازمان های مسئول هزینه می شود در بخش ساخت و ساز است.

مجید کیانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز اظهار داشت: ساخت 34 کیلومتر باند دوم محور جلفا – مرند در چارچوب تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس بوده است. که 22 کیلومتر آن توسط دولت های گذشته و 6 کیلومتر آن در سال گذشته در دولت شهید رئیسی افتتاح شد و امروز 3 کیلومتر آن زیر بار ترافیک است و 3 کیلومتر باقی مانده نیز امسال افتتاح می شود.

با حضور حجت الله عبدالملکی در منطقه آزاد ارس، واحد تولیدی ارمغان زیبا آراز با سرمایه گذاری 520 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون و 300 هزار اقلام آرایشی و بهداشتی به بهره برداری رسید.

برنامه بعدی نماینده ویژه رئیس جمهور بازدید از طرح سرمایه گذاری گزال طبایت ارس بود. این پروژه در زمینی به مساحت 227 هکتار و با سرمایه گذاری اولیه 23 میلیارد ریال در حال ساخت است. استفاده از آن در سال آینده برای 400 نفر و انواع محصولات گرمسیری، گلخانه ای و باغی اشتغال مستقیم ایجاد می کند. و گیاهان دارویی در این طرح. واحد گلخانه ای تولید و به کشورهای هدف صادر می شود.

به گفته عبدالملکی، سال گذشته 770 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد درخواست شد که 133 میلیارد تومان آن محقق شد و امسال 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39945

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.