• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

ماجرای قبض 50 میلیون تومانی گاز استخر روباز زمستان شیرکوه!

  • کد خبر : 31149
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
ماجرای قبض 50 میلیون تومانی گاز استخر روباز زمستان شیرکوه!

اخبار اقتصادی، سعید عقلی دوشنبه 15 آذر 1402 در دومین میزگرد تخصصی اعضا و مدیران رسانه. شرکت ملی گاز ایران که در پژوهشکده مطالعات بین المللی انرژی صورت گرفت، با بیان اینکه در سال 1402 تعمیرات اساسی مجتمع های انتقال و پالایش به صورت جهادی انجام شد، گفت: مرکز دیسپیچ گاز کشور باید 39 هزار کیلومتر شبکه، 22 پالایشگاه و همه بالادستی را رصد کند. صنایعی که قادر به مدیریت روزانه 850 میلیون متر مکعب گاز تولیدی معادل 5 میلیون بشکه نفت خام در اقصی نقاط ایران هستند.

93 درصد تولید برق کشور به گاز بستگی دارد

وی با بیان اینکه 93 درصد تولید برق کشور وابسته به گاز است و در هشت ماهه امسال 5 میلیارد مترمکعب گاز بیشتر به مجموعه نیروگاه گاز اختصاص یافته است، افزود: از این نظر 5 میلیارد مترمکعب گاز انرژی استراتژیک ذخایر سایر سوخت ها تا زمستان تامین شد و در سال 1402 وزارت نیرو توانست برق مورد نیاز را تامین کند.

رئیس مدیریت دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران نسبت به افزایش مصرف گاز در بخش‌های مختلف هشدار داد و گفت: در بخش صنعتی دو میلیارد مترمکعب بیشتر از مدت مشابه پارسال گاز تحویل شده است، بنابراین بیشتر ارزش افزوده مورد انتظار است. از این میان، همچنین در بخش فولادی نیز از سال 1401 به افزایش سه میلیارد مترمکعبی برداشت گاز دست یافته است که ارزش افزوده بسیار بالایی دارد.

وی با بیان اینکه در بخش ذخیره سازی گاز توانستیم تقریباً 14 درصد گاز بیشتر به مخازن شوریجه و سراجه تزریق کنیم، افزود: همچنین تزریق گاز به خطوط انتقال گاز تنها در چهار روز از 810 خط به 820 خط افزایش یافت.

وی با اشاره به کاهش 10 درصدی مصرف سوخت در حوزه انتقال گاز با مدیریت واحدهای مختلف تعمیر و نگهداری، یادآور شد: شرکت ملی گاز در مناطق جنوبی کشور 2 درصد افزایش تولید داشته است و همچنین بیش از 12 مورد میلیون متر مکعب گازهای فلر که برای برگشت به شبکه گاز کشور در قسمت بالادست جمع آوری شده است که هزینه های بسیار بالایی را به همراه دارد.

قبض گاز 50 میلیون تومانی در شیرکوه

رئیس مدیریت دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران با انتقاد از روند مصرف گاز در کشور گفت: در مناطق کوهستانی کشور برخی از مشترکین استخر روباز را با دمای 10- درجه افتتاح کردند و سپس من به قبض گاز اعتراض کردم». این گرایش مصرف کننده توسط درصد کمی از مشترکین پذیرفته نمی شود.

سعید عقلی گفت: سال گذشته قبض 50 میلیونی داشتیم که با پیگیری متوجه شدیم که در فصل زمستان در منطقه شیرکوه از استخر روباز استفاده می کنند و دمای هوا در دامنه تپه شیرکوه همراه با برف – 10 درجه قبض گاز 50 میلیون تومان بود و حتی موتورخانه را در فضای باز نصب کردند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31149

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.