• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

لیست قیمت خطوط هوایی از 42٪ تا 68٪ در یک روز صاف

  • کد خبر : 33785
  • ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
لیست قیمت خطوط هوایی از 42٪ تا 68٪ در یک روز صاف

اخبار اقتصادی به نقل از تسنیم، سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی در حال بررسی علت افزایش بی صدا هستند. قیمت بلیط هواپیما هیچ نتیجه ای برای پروازهای داخلی وجود ندارد. البته یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی گفته است که دیوان عدالت اداری با شکایت انجمن شرکت های هواپیمایی رای به لغو تایید قیمت سازمان هواپیمایی داده است. مرجع دادگاه قانون برنامه ششم در رابطه با انتشار قیمت بلیت هواپیما بود.

از سوی دیگر، وزارت راه و شهرسازی چند روز پس از اطلاع رسانی به تسنیم اعلام کرده است که این وزارتخانه هیچ مجوزی برای افزایش قیمت به شرکت های هواپیمایی نداده است.

در همین رابطه حسین مذناب مدیرکل دفتر بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: برخلاف اخبار منتشر شده در روزهای اخیر مجوزی برای افزایش قیمت خودرو صادر نشده است. بلیت و تنها مرجع تعیین قیمت، شورای عالی هوانوردی است: شرکت های هواپیمایی موظفند قیمت مصوب خرداد ماه سال جاری را اعمال کنند در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

لازم به ذکر است علیرغم تاکید مقام وزارت راه و شهرسازی، شرکت های هواپیمایی همچنان به گران فروشی ادامه می دهند. به عنوان مثال بلیت مسیر تهران – مشهد با قیمت های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری یک میلیون و 314 هزار و 800 تومان است اما شرکت هواپیمایی معراج بلیت این مسیر را با قیمت 2 میلیون و 12 هزار تومان به فروش می رساند. به این ترتیب به نظر می رسد شرکت های هواپیمایی متولی حمل و نقل هوایی کشور را برای این تخلف آشکار همراه خود دارند.

نکته جالبی که در فروش بلیط هواپیماهای داخلی باید به آن توجه داشت این است که ایرلاین‌ها پس از انتشار قیمت‌های بالا در این بخش، بلیت‌های برخی از پروازهای خود را با برچسب تجاری به فروش می‌رسانند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33785

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.