• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی 2500 مگاواتی / اصفهان امضا شد. رهبر انرژی خورشیدی در کشور.

  • کد خبر : 35009
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی 2500 مگاواتی / اصفهان امضا شد.  رهبر انرژی خورشیدی در کشور.

اخبار اقتصادی از اصفهان؛ با حضور مسئولان و خبرنگاران شرکت برق منطقه ای اصفهان، مراسم بهره برداری از 15 پروژه زیرساختی برق در استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری با هزینه ای بالغ بر یک هزار و 239 میلیارد تومان برگزار شد.

سعید محسنی مدیرکل شرکت برق منطقه ای اصفهان در این آیین اظهار داشت: حدود 30 درصد برق مصرفی در تابستان را سیستم های سرمایشی تشکیل می دهد. این سیستم ها اغلب غیر استاندارد هستند و سیستم های خنک کننده آبی جدید با موتور خود می توانند همان مقدار سرما را با حدود 40 درصد توان قبلی تولید کنند. علاوه بر این، چیلرهای گازی باید کمتر مورد استفاده قرار گیرند و بهتر است از این نوع خنک کننده در مناطقی از کشور استفاده شود که چیلرهای آبی می توانند سرمایش کافی را تامین کنند.

وی افزود: در حال حاضر قرارداد ساخت 2 هزار و 250 مگاوات انرژی خورشیدی در اصفهان، چهارمحال و بختیاری منعقد شده و سرمایه گذاری عظیمی در این زمینه انجام داده ایم. همچنین در منطقه کوهپایه، شرکت فولاد مبارکه در حال ساخت بزرگترین نیروگاه برق کشور با ظرفیت 600 مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان ادامه داد: اصفهان در ساخت نیروگاه های خورشیدی در کشور پیشرو است و در حال حاضر حدود 3 هزار واحد برق خورشیدی فعال در اصفهان وجود دارد. در حال حاضر در محدوده تحت پوشش برق منطقه ای اصفهان، 48 مگاوات نیروگاه خورشیدی در حال بهره برداری است و با احتساب نیروگاه های پشت بام، حدود 75 مگاوات در حال تولید است.

اصفهان منطقه مناسبی برای نصب نیروگاه خورشیدی است

محسنی افزود: قبلاً می گفتند جایی که آفتاب بیشتر باشد جای مناسب تری برای پنل های خورشیدی است اما اینطور نیست و هوای گرم کارایی پنل های خورشیدی را کاهش می دهد و باید آب و هوای مناسبی داشت. . علاوه بر نور کافی خورشید، حتی برخی شهرهای اصفهان نیز این ویژگی را دارند و مناطقی مانند مناطق خورشیدی دهگان مناطق مناسبی برای احداث نیروگاه خورشیدی هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت انتخاب کوهپایه برای احداث نیروگاه های 600 مگاواتی، تصریح کرد: ساخت هر نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی حدود 12 متر مربع و هر مگاوات حدود 1.5 مگاوات فضا نیاز دارد. هکتار. زمین، و لازم است هزینه های نگهداری و تعمیر به حداقل برسد. یافتن زمینی با ابعاد لازم برای یک نیروگاه 600 مگاواتی دشوار بود و به همین دلیل کوهپایه انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان گفت: برق حاصل از نیروگاه های خورشیدی در حال حاضر به مدت پنج سال توسط دولت به عنوان وثیقه خریداری می شود و پس از آن سرمایه گذاران می توانند برق تولیدی را در بازار سبز به فروش برسانند. برق خورشیدی به 3500 تومان افزایش یافته است که رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به کاهش آمار سرقت کابل های برق تاکید کرد: به دلیل راه اندازی نرم افزار نظارت نیروگاهی، گشت های منظم و طراحی سیستم های ضد سرقت میزان سرقت کابل های برق نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم باز خواهد گشت و امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی مردم به فکر سرقت کابل های برق نباشند.

پیامک برق 2هزینه 40 همتی برای ایجاد نیروگاه جدید 1000 مگاواتی

محسنی گفت: یک نیروگاه گازی نیاز به سرمایه گذاری اولیه 400 تا 450 یورو برای هر کیلووات دارد که برای نیروگاه سیکل ترکیبی بین 600 تا 650 یورو و برای نیروگاه بخار بین 800 تا 900 یورو به ازای هر کیلووات است. با این حال، راه اندازی یک نیروگاه 1000 مگاواتی حدود 40 سجاف هزینه دارد و منطقی نیست که یک نیروگاه جدید برای حداکثر مصرف حدود 200 تا 300 ساعت بسازیم.

وی در خصوص نیروگاه شهید منتظری نیز گفت: با توجه به هزینه های بالای ساخت نیروگاه جدید در این منطقه، در حال حاضر امکان تغییر نوع نیروگاه وجود ندارد و باید امیدوار بود که با برنامه ریزی های جدید دولت، امکان تغییر نوع نیروگاه وجود داشته باشد. نیروگاه جدید در فاصله ای بیشتر از شهر اصفهان احداث شود. در یکی دو سال اخیر به دلیل برودت شدید هوا در نیروگاه شهید منتظری از نفت کوره استفاده شده است و امیدواریم سرمای امسال به خوبی بگذرد.

محسنی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط مصرف برق با تولید برق در اصفهان گفت: کل مصرف برق اصفهان در روز گذشته 4 هزار و 437 مگاوات بوده که از این میزان 2 هزار و 424 مگاوات در استان از اصفهان و دو 1.13 مگاوات برق تولید شده است. . از شبکه تامین می شود که بیش از 40 درصد است. طبیعی است که هر چه به دریا نزدیک می شویم، تولید برق به دلیل دسترسی آسان به سیستم های خنک کننده هزینه کمتری دارد.

پیامک برق 3مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان تصریح کرد: علاوه بر راهبرد توسعه انرژی های تجدیدپذیر، نوسازی و بهسازی خطوط توزیع نیز در دستور کار توزیع برق منطقه ای اصفهان قرار دارد و امسال نیز اجرا و بهره برداری از 27 پروژه زیربنایی. با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال ساخته می شود. این پروژه ها از جمله کارهای زیربنایی مهم صنعت برق کشور است که در سطح مناطق تحت مدیریت این شرکت و در راستای برنامه ششم توسعه آماده بهره برداری است.

وی بیان کرد: از مهمترین پروژه های قابل بهره برداری می توان به احداث پست 230 تا 63 کیلوولت مهیار، توسعه پست 230 تا 63 کیلوولت اردستان، احداث پست 63 تا 20 کیلوولت در شهرستان های علویجه و آران، ساخت و ساز اشاره کرد. بانک های خازنی در چهار پست شهدا، بابوکان، تیران، گلپایگان و سیمان، اصفهان احداث قطعه دوم خط 400 کیلوولت سپاهان جی، احداث فاز اول 63 کیلوولت نجف آباد – جلال آباد، هات ورزنه، هاتف -نایین، احداث خطوط 63 کیلوولت اشترجان، حسیجا- شهرک صنعتی بازارک اصفهان، ورودی و خروجی خط 230 زواره – نیروگاه شهید منتظری و ورودی و خروجی کابل 63 کیلوولت جنوب بزرگراه شیراز در پست 230 کیلوولت صفا می باشد. .

شرح طرح های نوسازی خطوط انتقال.

محسنی افزود: ایستگاه 230 تا 63 کیلوولت مهیار در زمینی به مساحت 9 هکتار دارای 2 ترانس با توان 230 تا 63 کیلو ولت با ظرفیت 320 مگا ولت و 2 ترانسفورماتور با توان 63 تا 20 کیلو ولت با ظرفیت 80 مگا ولت با هدف گیری است. برای افزایش پایداری شبکه، بهبود ولتاژ، تامین برق مطمئن برای بار منطقه و متقاضیان جدید، شهرک صنعتی رازی با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد ریال احداث شد.

وی افزود: پروژه تکمیل اتصالات نیروگاه 230 کیلوولت زواره – شهید منتظری با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه و رهاسازی انرژی محبوس شده در نیروگاه زواره انجام می شود تا بتواند به دولت ملی کمک کند. . این شبکه در سال آینده پیک بار را پشت سر می گذارد که برای ساخت آن بیش از 880 میلیارد ریال هزینه شده است.

متن برق 4مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان تصریح کرد: پروژه تکمیل اتصالات ورودی و خروجی نیروگاه 230 کیلوولت زواره – شهید منتظری از برنامه های راهبردی وزارت نیرو و از طرح های منتخب شبکه برق ایران است. . شرکت مدیریت. همچنین مهمترین اهداف پروژه های قابل اجرا همزمان با دهه فجر افزایش پایداری شبکه، رفع ضعف ولتاژ و تامین برق مشترکین منطقه و متقاضیان جدید، فراهم کردن امکان می باشد. مانور بار مشترکین و جلوگیری از خاموشی های ناخواسته، تامین ولتاژ استاندارد و کاهش تلفات انرژی و بارگذاری خطوط.

برجسته: ساخت اولین پله (فاز) پست 230-63 کیلوولت نیروگاه کاشان و ساخت پست های 63-20 کیلوولت جاده امیر کبیر کاشان و نایین، توسعه 63-20 کیلوولت از جمله این موارد است. پروژه های آماده شامل پست های شهدا بابوکان، مشتاق، عاشق آباد، افزایش ظرفیت سامان، پست گلاب، سپاهان لاله، خط ورودی و خروجی 63 کیلوولت محتشم – امیرکبیر کاشان، ساخت کابل 63 کیلوولت طیب – صائب، طیب – حافظ می باشد. که بر عهده این شرکت خواهد بود که برای آن 4 هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

اصفهان/بهمن راعی

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35009

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.