• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

عملیات بازیابی در بورس اوراق بهادار تهران

  • کد خبر : 36062
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
عملیات بازیابی در بورس اوراق بهادار تهران

اکوایران: امروز پس از 4 روز، شاخص های سهام افزایش یافت و خروج سرمایه به رقم ناچیز 4 میلیارد تومبا کاهش یافت.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 18 اسفند 1402، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 8 هزار و 722 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 54 هزار و 739 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با 4 هزار و 917 واحد افزایش در رقم 714 هزار و 170 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با رشد 146 واحدی به 24450 واحد رسید. به همین ترتیب شاخص هم وزن فرابورس با یک هزار و 440 واحد افزایش به عدد 132 هزار و 673 واحد رسید.

خروج پول واقعی از بورس

روز چهارشنبه تغییر خالص از مالکیت قانونی به مالکیت حقیقی در بازار برای هفدهمین روز متوالی منفی بود و 4 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

نماد فملی امروز بیشترین برداشت واقعی را داشت که ارزش آن 11 میلیارد تومان بود. پس از فملی، نمادهای شستا، بپس، آردین و وپاسار بیشترین میزان خروج پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین ورودی پول واقعی از نمادهای فانفر، سمگا، خودرو، فولد و فاذر بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز فولاد، کگل و شپنا نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای صدشت، پارس و فملی نیز نمادهای قرمز رنگی بودند که تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای آریا، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر افزایشی و نمادهای بپس، مادیرا و مارون بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد شستا بیشترین معامله را داشت و خودروها و خودروها در رتبه های بعدی قرار گرفتند. آردینه، بیوتیک و فنر بیشترین تراکنش را در فرابورس انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 49 هزار و 148 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 43.191 میلیارد تومان بود که 88 درصد از ارزش کل معاملات بازار در این روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 7 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 3.20 میلیارد تومان رسید.

021209

بالاترین ارزش معامله

در معاملات جاری نماد شستا بیشترین ارزش معاملاتی را دارد بورس اوراق بهادار که 75 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از شستا، آردین بالاترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و ذوب با بالاترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن دو نماد وبملت و بیوتیک با بالاترین ارزش معاملاتی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات.

در جدول حجم معاملات، سهام شستا با 688 میلیون و 808 هزار و 815 سهم در رتبه نخست قرار دارد. وبملت از نظر حجم تراکنش در رتبه دوم بازار قرار گرفت و جایگاه سوم را خودروها به خود اختصاص دادند. دو نماد حفارس و کرمان نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 50 نماد با صف خرید و 51 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 3 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 139 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 23 درصد کاهش به 209 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021209

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36062

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.