• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
7

طلا به بالاترین قیمت دو هفته اخیر رسید

  • کد خبر : 40695
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
طلا به بالاترین قیمت دو هفته اخیر رسید

اکوایران: داده‌های اقتصادی اخیر از ایالات متحده منجر به رشد پیش‌بینی‌های کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری شده است. این موضوع باعث افزایش قیمت طلا شده است.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز پنجشنبه (31 ژوئن) بیش از 1 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید، زیرا آخرین داده های اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد که کاهش رشد در بزرگترین اقتصاد جهان، انتظارات را برای یک بهره افزایش داده است. کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری

به گزارش رویترز، در ساعت 17:34 به وقت ایران قیمت نقدی طلا با 1 درصد افزایش به 2351 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت فلز زرد از 7 ژوئن (18 ژوئن) را به خود اختصاص داد. هر اونس طلای آمریکا با 0.8 درصد افزایش به 2365 دلار رسید.

بارت ملک، رئیس استراتژی کالا در TD Securities گفت: بازار به طور فزاینده ای انتظار دارد بانک مرکزی ایالات متحده برنامه تسهیل پولی خود را آغاز کند. فکر می‌کنم می‌توانیم شاهد ورود چند موقعیت خرید به بازار باشیم.»

داده های منتشر شده نشان داد که رقم بیکاری هفتگی ایالات متحده کاهش یافته است که نشان دهنده ثبات نسبتاً بازار کار ایالات متحده است. علاوه بر این، ساخت خانه های یک خانواده در ایالات متحده در ماه می 2.5 درصد کاهش یافت و به نرخ سالانه تعدیل شده فصلی 982000 واحد رسید.

داده های هفته گذشته نشان دهنده تعدیل در بازار کار آمریکا و فشار بر قیمت ها بود. به دنبال آن داده‌های خرده‌فروشی ضعیف در روز سه‌شنبه منتشر شد که نشان می‌دهد فعالیت اقتصادی در سه ماهه دوم ضعیف باقی مانده است.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد بازار در کیتکو در یادداشتی نوشت: گاوها پس از گزارش ضعیف خرده فروشی آمریکا در اوایل این هفته، اعتماد بیشتری به بازار فلزات گرانبها دارند.

معامله گران در حال حاضر احتمال 64 درصدی را پیش بینی می کنند که فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می دهد.

تقاضا برای دارایی های امن ناشی از عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و اقتصادی، و همچنین ادامه خرید طلا توسط بانک های مرکزی، به افزایش قیمت فلز زرد از مارس تا مه و افزایش قیمت نقدی آن در 20 می (31 مه) کمک کرد. ) به سطح 2449 دلار در هر اونس تحویلی رسید.

در میان سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با 1.2 درصد افزایش به 37.30 دلار رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40695

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.