• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
6

شوک فرانسه در بازارها: سهام سقوط کرد، یورو ضعیف شد

  • کد خبر : 41401
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
شوک فرانسه در بازارها: سهام سقوط کرد، یورو ضعیف شد

اکوایران: نتایج غافلگیرکننده انتخابات فرانسه با پیشروی ائتلاف چپ در این کشور باعث افت سهام و ضعیف شدن یورو در روز دوشنبه با افزایش نگرانی ها در مورد ایجاد بن بست سیاسی در این کشور شد.

اخبار اقتصادی، معاملات آتی اروپا در روز دوشنبه کاهش یافت و در پی نگرانی ها در مورد شرایط مالی فرانسه پس از انتخابات، یورو تضعیف شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پس از پیروزی غیرمنتظره ائتلاف چپ فرانسه در انتخابات پارلمانی، معاملات آتی CAC 40 همراه با یورو Stoxx 50 سقوط کرد.

در حالی که “ائتلاف جدید حزب خلق” فرانسه در نظرسنجی ها در صدر قرار گرفت، زیان در بازارهای مالی را تعدیل کرد زیرا هیچ حزبی اکثریت لازم را به دست نیاورد. این نتیجه به طور بالقوه کارایی ائتلاف چپ و حزب راستگرای جامعه ملی را که از افزایش هزینه های عمومی حمایت می کردند، محدود می کند.

یک تحلیلگر ارشد در بانک سوئیس کویت فرانسه، با اشاره به نتایج دو دور رای گیری، گفت که فرانسه از حمایت از راست افراطی به حمایت از چپ افراطی تبدیل شد. این نشان می دهد که فرانسوی ها به دنبال راه حل در احزاب رادیکال هستند و این نتیجه ایده آلی نیست.

اوراق آتی اوراق قرضه دولت فرانسه نسبت به همتایان آلمانی خود عملکرد ضعیفی داشت که نشان دهنده نگرانی در مورد افزایش هزینه های عمومی است. با این حال، فاصله بین دو سهم شروع به کاهش کرد که نشانه ای از کاهش نگرانی ها است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط وزارت کشور، ائتلاف جبهه مردمی جدید توانست ۱۷۸ کرسی در پارلمان ملی کسب کند، در حالی که حزب راست‌گرای جامعه ملی که در انتخابات هفته گذشته پیروز شد، توانست ۱۴۳ کرسی را به دست آورد و سوم شد. . ائتلاف میانه‌روی امانوئل ماکرون نیز ۱۵۶ کرسی در پارلمان به دست آورد. ترکیبی که خطر رکود سیاسی در کشور را افزایش می دهد، زیرا این نتیجه به این معنی است که نه مارین لوپن و نه ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپ گرای “فرانسه شکست ناپذیر” نمی توانند برنامه های خود را اجرا کنند و تشکیل هیچ کدام را بسیار دشوار می کند. دولت موثر خواهد بود.

انتظار می‌رود در هفته‌های آتی اسپرد بین اوراق قرضه فرانسه و آلمان افزایش یابد، در حالی که افزایش خطرات پیرامون وضعیت بدهی این کشور می‌تواند همچنان بر یورو تأثیر بگذارد. با این حال، برخی از استراتژیست ها بر این باورند که پس از یک دوره ضعف اولیه، بازارها ممکن است سناریوی یک مجلس متعادل را بپسندند.

رویدادهای مهم بازار در این هفته

شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مقابل کنگره و داده های تورم ایالات متحده از جمله تحولات اصلی این هفته است. بر اساس آخرین گزارش مشاغل، معامله گران هر دو را برای تقویت انتظارات مبنی بر آغاز کاهش نرخ بهره در اوایل سپتامبر، در بحبوحه نشانه هایی که اقتصاد ایالات متحده در حال ضعیف شدن است، دنبال می کنند.

پس از آنکه داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نشان داد که رشد شغل و دستمزد ایالات متحده در ماه ژوئن کاهش یافته است، در حالی که نرخ بیکاری به بالاترین سطح خود از اواخر سال 2021 رسیده است، چشم‌انداز کاهش حقوق و دستمزد نرخ‌های فدرال رزرو در ماه‌های آینده در روز جمعه تقویت شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41401

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.