• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

شدت بارندگی های اخیر در ایران بیشتر از کشورهای همسایه بوده و خسارت سیل بسیار کمتر بوده است.

  • کد خبر : 38261
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
شدت بارندگی های اخیر در ایران بیشتر از کشورهای همسایه بوده و خسارت سیل بسیار کمتر بوده است.

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه هیات دولت روز یکشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

وزیر نیرو در ابتدای این جلسه در گزارشی تفصیلی از میزان بارش ها، وضعیت منابع آبی و سدهای کشور، رکورد 190 میلی متر بارش و افزایش 5 درصدی نسبت به سال جاری را اعلام کرد. گذشته و افزود: در فروردین ماه 60 درصد بارش های ثبت شده در مناطق مختلف کشور از حد نرمال فراتر رفته و 15 درصد کاهش بارندگی نسبت به حد نرمال در تهران با ورود سامانه بارشی طی روزهای آینده جبران می شود. .

محرابیان پراکندگی بسیار مطلوب در کشور را از ویژگی های بارندگی های اخیر برشمرد و نقش اقدامات زیربنایی دولت از جمله احداث سدها و مخازن و همچنین اطلاع رسانی کافی برای کاهش چشمگیر خسارات وارده را برشمرد. با توجه به سیلاب های اخیر در جنوب شرق کشور، گفت: اگرچه میزان بارندگی در کشور ما به ویژه در جنوب شرق کشور بسیار بیشتر از برخی کشورهای همسایه بود، اما خوشبختانه با اقدامات و پیش بینی های انجام شده، همچنین حضور به موقع استاندار، وزیر کشور و نقش نیروهای مسلح، هلال احمر و اطلاع رسانی دقیق و به موقع از رسانه ملی. میزان خسارت وارده در جنوب کشور بسیار کمتر بوده است. نسبت به کشورهای همسایه

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38261

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.