• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

سیستم یکپارچه خودرو حذف می شود/ قیمت پژو پارس توسط شورای رقابت تعیین می شود.

  • کد خبر : 38279
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
سیستم یکپارچه خودرو حذف می شود/ قیمت پژو پارس توسط شورای رقابت تعیین می شود.

به گزارش اخبار اقتصادی؛ عباس علی آبادی وزیر صمت امروز در حاشیه نشست با کمیسیون قانونگذاری 90 در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست پژو و وضعیت سیستم یکپارچه گفت: سیاست شخصی من این است که در وزارت سکوت ما سیاستمدار هستیم، ما مجری نیستیم. هدف مسئولان وقت با ایجاد یک سیستم یکپارچه، دستیابی به کمترین میزان تخلف در فروش خودرو و اعمال حداکثر نظارت بود.

وی افزود: در حال حاضر به سمتی می رویم که اساساً نگرانی خودرو را از دوش مردم برداریم و مردم مستقیماً با خودروساز در تماس هستند.

علی آبادی ادامه داد: شورای رقابت نیز مسئول قیمت گذاری پژو پارس است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و فقط سیاست های اعلام شده را اجرا می کنیم.

وی در مورد گارانتی خودرو نیز اظهار داشت: از نظر ایمنی خودرو شرایطی را برای خودروسازان در نظر می گیریم که مهم ترین آن تمدید مدت گارانتی و انجام تست های مربوطه است که مقرر می دارد صنعت، بخش خصوصی باید سرمایه گذاری کند. در زیرساخت این آزمایش ها و علاوه بر آن نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

وزیر با بیان اینکه آیین نامه واردات خودروهای فرسوده تصویب شد و این موضوع در لایحه بودجه نیز دیده شد، تصریح کرد: این موضوع باید پیگیری شود تا دولت اعلام کند.

و افزود: در حال حاضر بیش از 70 درصد خودروهای جانبازان برای جانبازان وارد می شود. احتمالا امسال با رفع نیاز جانبازان 70 درصد، واردات 50 تا 70 درصد جانبازان انجام شود.

علی آبادی در ادامه اظهار داشت: طبق سفارشات آماده پاسخگویی به نیاز بازار در حوزه حمل و نقل عمومی هستیم. در حال حاضر ظرفیت تولید 2000 اتوبوس دیزلی و 200 اتوبوس برقی ایجاد شده است، اما در صورت سفارش بیشتر، آماده تولید هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال به ازای هر خودروی وارداتی چهار خودروی فرسوده اسقاط می شود، گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو تولید شد و امسال نیز برنامه وزارتخانه تولید بیش از یک میلیون و 700 هزار خودرو است.

وزیر صامت با بیان اینکه کمیسیون اصل نود این وزارتخانه را موظف کرد تا افرادی که خودرو اسقاط می کنند بتوانند از انواع خودروهایی که ما عرضه می کنیم استفاده کنند، تاکید کرد: خودروهای برقی در اولویت متقاضیان تاکسی فرسوده است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38279

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.