• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

سکه سه‌شنبه ۱۰ بهمن/ سه اقدام اخیر بازارساز

  • کد خبر : 34697
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
سکه سه‌شنبه ۱۰ بهمن/ سه اقدام اخیر بازارساز

اکو ایران: بر اساس قیمت های اعلام شده از سوی انجمن طلا، قیمت سکه امامی روز گذشته بیش از یک میلیون تومان افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، بر اساس قیمت های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی که روز یکشنبه با قیمت 32 میلیون و 700 هزار تومان به پایان رسید، روز دوشنبه به 33 میلیون و 900 هزار تومان رسید. ناآرامی های سیاسی نوسانات قیمت ها را تشدید کرده است. با توجه به شرایط پیش آمده، بانک مرکزی سیاست های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است.

چندی پیش بود که ضرب سکه های جدید امامی بدون تاریخ خبرساز شد و بازار منتظر ورود این سکه ها به بازار است. در آن زمان این خبر باعث کاهش قیمت سکه امامی شد. اما ارزهای جدید هنوز وارد بازار نشده اند.

یکی دیگر از اقداماتی که در 8 بهمن گزارش شد، مربوط به متنوع سازی ارزهای پتروشیمی بود. این خبر مربوط به دیدار معاون ارزی بانک مرکزی با کانون کارفرمایان صنعت پتروشیمی و هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی در محل تسهیلات بانک مرکزی بود.

در این جلسه به منظور تامین مالی و تسریع در راه اندازی پروژه های پتروشیمی راهکارهای مختلفی از جمله تامین مالی ارزی، انتشار اوراق صکوک ارزی و همچنین پیش خرید ارز حاصل از آتی ارائه شد. از پروژه های بانک مرکزی که با استقبال بسیار خوبی از سوی ما و شرکت ها مواجه شد، پتروشیمی قرار گرفت.

دبیر انجمن صنفی کارآفرینان صنعت پتروشیمی در این خصوص به ایسنا گفت: موضوع پیش خرید آتی ارز برای طرح های پتروشیمی در قالب انعقاد قرارداد آتی، ضمن تامین مالی موثر ریالی این گونه طرح ها، موجب می شود. تضمینی برای عرضه مناسب ارز در بازار نیما در سال های آینده باشد.

یکی دیگر از اقدامات مربوط به شب گذشته، صدور گواهی سپرده ویژه با نرخ سود 30 درصدی است.

اخبار مرتبط

برگه جدید مارکت میکر برای بازار فارکس

اکوایران: بانک مرکزی دیشب ورق را ورق زد که به نظر می رسد در کنترل بازار ارز موثر بوده و با ابزارهای قبلی متفاوت است.

اینکه هر یک از این اقدامات چقدر و چگونه بر بازارها تأثیر می گذارد، موضوعی است که قابل بحث است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34697

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.