• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

ریموت کنترل جرثقیل رکورد درامد را در بین مهندسین دارد!

  • کد خبر : 34179
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
ریموت کنترل جرثقیل رکورد درامد را در بین مهندسین دارد!

ریموت کنترل های جرثقیل سقفی از جمله  دستگاه های پر درامد در صنعت می باشد که مهندسین فنی کار با استفاده دانش علمی و فنی خود ب این درامد خواهند رسید در این مقاله به طور خلاصه به اشنایی با این محصول میپردازیم .  فارغ التحصیلان رشته های برق مخصوصا الکترونیک به راحتی میتوانند از نصب این دستگاها و همچنین تعمیرات که در ادامه توضیح خواهیم داد کسب درامد عالی داشته باشند. گروه مهندسی اریان صنعت نمایندگی ریموت تله کرین در ایران می باشد که در این مقاله به توضیحات کلی این ریموت ها میپردازد.

ریموت کنترل جرثقیل چیست؟

در صنعت برای هدایت جرثقیل مخصوصا در جاهای پر حادثه  برای حفاظت اوپراتور باید جرثقیل سقفی را از راه دور هدایت کرد  برای هدایت از دور از دستگاه ریموت کنترل استفاده میکننده این دستگاه از یک فرستنده  tx و یک گیرنده rx  تشکیل شده است که با نصب گیرنده روی تابلو این سیستم برقرار می شود. فرستنده و گیرنده از طریق فرکانس و کریستال باهم مچ میشوند .ریموت کنترل ها دو‌نوع  برندهستند

کنترل بی سیم ساگا

کنترل بی سیم تله کرین

همان طور که گفته شد  این ریموت ها از یک فرستنده و یک گیرنده تشکیل شده است که فرستنده در دست اوپراتور می باشد و‌گیرنده هم در بالای پل و در تابلو نصب می شود . 

درامد از ریموت جرثقیل به چه صورت است:

  • نصب ریموت
  • تعمیرات ریموت
  • کانفیگ کردن ریموت

نصب ریموت

هرکدام از این ریموت دارای نقشه نصب هستند که با توجه به دسترسی تابلو به راحتی قابل نصب هستند ، هر دستگاه دارای یک نقشه راهنمای نصب می باشد  پس یک مهندس برق به راحتی میتوان این ریموت ها را نصب کرد ،  نصب هریک ریموت زمانی حدودا ۱ ساعت در بر میگرد .

تعمیرات ریموت

یکی دیگر از منبع در امد از ریموت ها تعمیرات فرستنده وگیرنده این ریموت ها هستند ، که اکثرا بر اثر افتادن از دست اپراتور اتفاق می افتاد که با بازکردن ان و نصب صحیح سخت افزار ان مشکل برطرف می شود و گاهی هم نیاز به تعمیر برد دارد که با تست کردن قطعات الکترونیکی این مشکل رفع می شود .

مچ کردن ریموت

خیلی اوقات پیش خواهد امد که فرستنده یا گیرنده این  دستگاه به مشکلی بر خورد خواهد کرد از این راه اگر با تعمیر مشکل بر طرف نشود نیاز داریم که فرستنده یا گیرنده جدید خریداری شود که  با استفاده از دستگاه کوپیر برنامه قبلی را کپی و روی فرستنده یا گیرنده جدید مچ میکنیم .

گروه مهندسی اریان صنعت ariyansanat.ir  نمایندگی رسمی ریموت کنترل ها اماده همکاری با شرکت های تولیدی می باشد.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34179

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.