• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

روند مثبت طلا با امیدها به کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا

  • کد خبر : 39983
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
روند مثبت طلا با امیدها به کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا

اکوایران: با تثبیت نرخ تورم در آمریکا و باقی ماندن گزینه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه های آینده سال 2024، قیمت طلا روند مثبت خود را حفظ کرده است.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز دوشنبه (14 ژوئن) اندکی افزایش یافت، زیرا نشانه هایی از کاهش تورم در ایالات متحده امیدها را برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری افزایش داد، در حالی که معامله گران منتظر انتشار یک سری از اقتصاد بودند. داده ها. ایالات متحده در این هفته

به گزارش رویترز، قیمت لحظه ای طلا در ساعت 17:19 به وقت ایران با 0.2 درصد افزایش به 2331 دلار در هر اونس رسید. فلز زرد در ماه گذشته 2 درصد افزایش یافت. در 20 می (31 می) قیمت طلا به بالاترین حد خود یعنی 2449 دلار در هر اونس رسید.

دیوید میگر، مدیر سرمایه گذاری های جایگزین و معاملات در High Ridge Futures می گوید: «ما اندکی عقب نشینی دیده ایم، ترجیح می دهیم آن را تثبیت نامگذاری کنیم. اما باز هم، چشم انداز مثبت زیربنایی ناشی از این انتظار قوی است که ما در اواخر سال جاری به سمت کاهش نرخ بهره خواهیم رفت.

داده های روز جمعه نشان داد که تورم ایالات متحده در ماه آوریل تثبیت شده است و نشان می دهد که برنامه های فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در پایان سال 2024 دست نخورده باقی مانده است.

معامله گران در حال حاضر احتمال کاهش 56 درصدی نرخ بهره را در ماه سپتامبر پیش بینی می کنند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می دهد.

سرمایه گذاران شاخص مدیران خرید سراسری (PMI) موسسه مدیریت عرضه (ISM) و گزارش اشتغال ADP را که هر دو در روز چهارشنبه انتظار می‌رود، و همچنین داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را که قرار است در روز جمعه ارائه می‌شود، تماشا کنند.

جیووانی استانووا، تحلیلگر UBS گفت: ما همچنان انتظار داریم که کندی (در داده های اقتصادی ایالات متحده) به فدرال رزرو اجازه دهد تا در اواخر سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد و این باید قیمت طلا را افزایش دهد.

در همین حال، تقریباً به طور قطع انتظار می رود که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بین 0.25 تا 75.3 درصد در روز پنجشنبه کاهش دهد. موضوعی که می تواند این موسسه را به اولین بانک مرکزی بزرگ کاهش دهنده نرخ سود در این دوره تبدیل کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39983

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.