• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

رفت و برگشت طلا در قله / پیش بینی قیمت سکه امروز

  • کد خبر : 37886
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
رفت و برگشت طلا در قله / پیش بینی قیمت سکه امروز

اکوایران: قیمت جهانی طلا روز جمعه افزایش و کاهش چشمگیری را ثبت کرد. در شرایط کنونی برخی از فعالان بازار معتقدند که قیمت سکه همچنان کاهش خواهد یافت اما برخی دیگر سناریوی دیگری را مطرح می کنند.

اخبار اقتصادی، طلای جهانی روز گذشته توانست رکورد جدیدی را بشکند و به ارزش 2400 دلار در هر اونس برسد. اما پس از چند ساعت دوباره به زیر این قله سقوط کرد. با این حساب، فلز زرد در 40 روز گذشته 20 درصد افزایش قیمت داشته است که برای نوع خود نادر است. البته شایان ذکر است که این فلز گرانبهای جهانی پس از چند ساعت در روز جمعه به قعر بازگشت و در زمان نگارش این گزارش قیمت 2343 دلاری داشت.

فعالان بازار می گویند این افزایش چشمگیر ناشی از دو عامل مهم و تاثیرگذار است. اولا، انتشار آمار تورم ایالات متحده در ماه مارس باعث شد تا معامله گران تصور کنند که فدرال رزرو نرخ های بهره را – همانطور که انتظار می رفت – کاهش نمی دهد و بنابراین طلا را به عنوان پناهگاه امن خود در نظر می گیرد. از سوی دیگر افزایش ریسک های ژئوپلیتیکی در روزهای اخیر باعث افزایش علاقه به این فلز گرانبها شده است.

از سوی دیگر سکه امامی روز شنبه 4 فروردین ماه در سایت اتحادیه طلا و جواهر 43 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. با این اوصاف، معامله گران سکه در معاملات روز جمعه پیش بینی های متفاوتی از روند حرکت سکه امامی داشتند. در حالی که برخی از آنها با اشاره به نوسانات قیمت طلا و شرایط متشنج در خاورمیانه، حاکی از آن است که امروز بازار سکه با نوسان صعودی روبرو خواهد شد، برخی دیگر معتقدند ارز امروز رشد قابل توجهی در معاملات نقدی نخواهد داشت.

در مجموع فعالان بازار بر این باورند که سمت صعودی محدوده 43 میلیون و 800 هزار تومانی را پیش رو دارد و در صورت رسیدن به آن و ماندن در بالای آن، احتمال صعود ارز تا میانه کانال جدید وجود دارد. .

اما در سناریوی دوم در صورت کاهش طلا و دلار ممکن است بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد و ارز با از دست دادن رتبه فعلی شما به سمت انتهای کانال 43 میلیون تومانی و رده های پایین کانال 42 میلیون تومانی حرکت کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37886

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.