به گزارش رویترز، افزایش ارزش سهام وال استریت امروز و همزمان با اعلام شرکت خودروسازی «تسلا» مبنی بر استفاده از هوش مصنوعی در خودروهای خود و انتظار سرمایه گذاران از آخرین داده ها رخ داد. در مورد تورم در ایالات متحده

گزارش شده است که تسلا از ابررایانه Dojo برای بهبود عملکرد خودروهای خودران خود استفاده خواهد کرد و این خبر باعث افزایش 10 درصدی ارزش سهام تسلا در امروز شد. پیش بینی ها نشان می دهد که این ابر رایانه می تواند ارزش بازار تسلا را به حدود 600 میلیارد دلار برساند. سهام آمازون و مایکروسافت نیز به ترتیب 3 و 1 درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، پس از اعلام اینکه شرکت متا در حال کار بر روی یک سیستم هوش مصنوعی جدید و قدرتمندتر است، سهام این شرکت 3.4 درصد افزایش یافت. از یازده بخش صنعتی شاخص SNDP 500، یازده بخش رشد را تجربه کردند و این شاخص با 0.63 درصد افزایش به 4485 واحد رسید. نزدک با 1.08 درصد رشد به 13910 واحد رسید و داوجونز Industrial Average با 0.25 درصد افزایش به 34662 واحد رسید.

از سوی دیگر، سرمایه گذاران منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده در ماه اوت هستند تا مشخص کنند که بانک مرکزی ایالات متحده (فدرال رزرو) چه زمانی به کمپین افزایش نرخ بهره پایان خواهد داد. معامله گران احتمال عدم تغییر در نرخ های بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو را 93 درصد پیش بینی کرده اند. معامله گران نیز بر این باورند که احتمال عدم تغییر نرخ سود در آبان 57 درصد است.

علاوه بر این، نظرسنجی بانک فدرال رزرو نیویورک نشان می دهد که نظر عمومی آمریکایی ها در مورد تورم از ماه اوت تغییر چندانی نکرده است و آنها انتظار دارند هزینه مسکن و غذا افزایش یابد.