• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

دومین حراج شمش طلا در سال جدید فردا یکشنبه 6 فروردین ماه برگزار می شود.

  • کد خبر : 37880
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
دومین حراج شمش طلا در سال جدید فردا یکشنبه 6 فروردین ماه برگزار می شود.

به گزارش اخبار اقتصادی، بر اساس دستورالعمل انجام حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران مورخ 9 بهمن 1402 هفدهمین جلسه حراج استاندارد شمش طلا فردا یکشنبه 5 فروردین 1403 برگزار می شود.

زمان جلسه حراج شمش طلا از ساعت 12 الی 16 و مبلغ واریزی به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3.500.000.000 ریال) می باشد. خریدار می تواند تا ساعت 24 روز شنبه 25 فروردین 1403 وجه وثیقه را پرداخت کند.لازم به ذکر است که مبلغ ودیعه وثیقه باید به حساب واسط مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران واریز شود، مشروط به تایید واریز توسط این مرکز

در مجموع 16 حراجی که در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران برگزار شده است، تاکنون 2085 کیلو شمش طلا یک کیلویی به فروش رسیده است.

لازم به ذکر است با توجه به دستورالعمل حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، علاوه بر «فروشندگان عمده شمش طلا با جواز کسب مجاز و معتبر»، «تولیدکنندگان و تولیدکنندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه بازرگانی مجاز و معتبر» و «خرده فروشان» طلای مذاب دارای مجوز کسب مجاز و معتبر، «بانک های عامل با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» می توانند متقاضی خرید شمش طلا از مرکز مبادلات ایران

شمش های طلای قابل عرضه در صرافی ایران استاندارد، دارای اصالت توسط آزمایشگاه مورد تایید سازمان استاندارد ایران، وزن یک کیلوگرم و دارای حداقل عیار 995 در هزار می باشد.

حراج حضوری در مرکز صرافی طلا و ارز ایران به دو صورت حراج خرده فروشی و حراج عمده انجام می شود. خریدار می تواند حداقل یک و حداکثر پنج شمش طلای یک کیلوگرمی را در حراج خرده فروشی خریداری کند. محدودیت خرید خرده فروشی در هر هفته تقویم تنها پنج شمش طلای استاندارد خواهد بود.

متقاضیان خرید در حراج عمده نیز می توانند حداقل یک و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد را خریداری کنند. هر بسته شمش طلای استاندارد مرکز مبادلات طلا و ارز ایران حاوی پنج شمش یک کیلویی با عیار 995 در هزار است. لازم به ذکر است که سقف خرید عمده در هفته تقویم تنها 20 شمش طلای استاندارد می باشد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37880

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.