• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

درگیر هیجان ابتدایی بازار ارز نشوید/ نقطه تصمیم‌گیری دلار کجاست؟

  • کد خبر : 35333
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
درگیر هیجان ابتدایی بازار ارز نشوید/ نقطه تصمیم‌گیری دلار کجاست؟

با توجه به باز شدن بازار پس از چند روز استراحت، تحلیلگران به معامله گران توصیه کردند که از هیجان اولیه بازار در روز دوشنبه خودداری کنند. نقطه تصمیم گیری برای بازار ارز، سطح حمایتی 54 هزار و 300 تومان خواهد بود

پس از فروپاشی بازار ارز در اوایل هفته، قیمت ها در نیزارهای پایینی متضرر شدند و به اصطلاح، روند را اصلاح کردند. قیمت دلار هرات پس از سقوط به کانال 54 هزار تومان رسید و یک مثلث را تشکیل می دهد. به گفته تحلیلگران فنی، پایه مثلث 54 هزار و 200 تومان و سقف آن در کانال 55 هزار تومان است و تا زمانی که قیمت دلار بالای سقف تثبیت نشود، احتمال عقب نشینی به کف وجود دارد.

بازار ارز و ارز روز شنبه دور از هیجان بود. این در حالی بود که گروهی از معامله گران گمان می کردند قیمت دلار و ارز در ایام تعطیل با شور و شوق سویینگرها مواجه خواهد شد.

گروهی از تحلیلگران بر این باورند که در بازار ارز و سکه پولی وجود ندارد و به دلیل کمبود نقدینگی، بازارساز مزیت خواهد داشت. بر اساس این دیدگاه، اگر بازارساز در این شرایط به بازار تزریق کند، قیمت ها به پایین ترین حد جدید می رسد. اما اگر بازارساز تزریق نشود، بازار در محدوده فعلی تحت تاثیر قرار می گیرد. نقطه تصمیم گیری برای بازار ارز، سطح حمایتی 54 هزار و 300 تومان خواهد بود و در صورت تثبیت در زیر آن، قیمت در محدوده 53 تومان در نوسان خواهد بود.

با توجه به باز شدن بازار پس از چند روز استراحت، تحلیلگران به معامله گران توصیه کردند که از شور و نشاط اولیه بازار در روز دوشنبه دوری کنند. تجار آتش بس در جنگ غزه را دلیل اصلاحات بیشتر در بازار می دانند. اگر این اتفاق بیفتد، به دلیل اصلاح همزمان انس و دلار، افت ارز بیشتر می شود. اما از سوی دیگر در صورت افزایش تنش در منطقه، احتمال نوسانات قیمت دلار وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35333

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.