• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5

خلاف جهت طلا و سکه در بازار/ قیمت سکه کاهش یافت

  • کد خبر : 40505
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
خلاف جهت طلا و سکه در بازار/ قیمت سکه کاهش یافت

دیروز سکه ساز موضع نزولی داشت اما طلا افزایش یافت. برخی از فعالان بازار طلا و سکه می گویند تمرکز این ارز بر حرکت اونس طلا است.

اخبار اقتصادی، معاملات بازار طلا و سکه روز شنبه 5 خرداد در حالی به پایان رسید که بازار ارز نوسان چندانی نداشت.

شروع معاملات در بازار سکه در ابتدا افزایشی بود اما در نیمه دوم معاملات مسیر کاهشی را در پیش گرفت. با توجه به سوابق بازار ارز در روزهای اخیر فعالان بازار می گویند که تحرکات بازار ارز ناشی از وضعیت اونس طلا است.

قیمت طلا در ابتدای هفته.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر، قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز گذشته سه میلیون و 352 هزار تومان بود. این قیمت نسبت به روز پنجشنبه بیش از یک درصد افزایش داشته است. همچنین هر مثقال طلای 18 عیار نیز با بیش از یک درصد افزایش نسبت به روز پنجشنبه 14 میلیون و 520 هزار تومان معامله شد.

هر اونس طلا امروز شنبه با 0.12 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 2333 دلار رسید.

وضعیت بازار سکه در آغاز آخرین هفته بهار

اما بازار سکه روز گذشته چگونه بود؟ سکه امامی روز شنبه 40 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد. این ارز نسبت به روز پنجشنبه 0.13 درصد کاهش را به ثبت رساند.

نیم سکه 22 میلیون و 750 هزار تومان و ربع سکه 14 میلیون و 750 هزار تومان داد و ستد شد. هر دو کالا نسبت به روز پنجشنبه کاهش قیمت داشتند. اما قیمت ارز گرم نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشت و با همان قیمت 6 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت سکه امروز 7 خرداد

به طور کلی جهت حرکت سکه های امامیه و طلای آب شده برعکس بود. سکه امامی تلاش کرد کانال 40 میلیونی را بشکند اما طلای مذاب بیش از یک درصد افزایش یافت و 14 میلیون و 512 هزار تومان ارزش گذاری شد.

از جمله اخبار مهمی که در بازارها می چرخد ​​می توان به تبادل زندانیان ایران و سوئد اشاره کرد. اختاز نیوز در گزارشی به اخبار مهم بازار پرداخته است که گفته می شود این بازارساز در سلیمانیه فعال شده و ادعا می شود که تزریق ارز در آن دخیل است.

در ادامه این گزارش آمده است که انتشار جزئیات سی و دومین جلسه حراج شمش طلا مرکز بورس ایران نیز از جمله اخباری بود که معامله گران علاقه مند شدند. این حراج برای روز سه شنبه 29 ژوئن 1403 برنامه ریزی شده است. آیا رویدادی مانند هفته گذشته می تواند به کاهش بازدهی طلا و ارز کمک کند؟

دیروز حباب طلای ذوب شده به بیش از 1 درصد رسید که یک حد هشدار محسوب می شود. برخی می گویند هر زمان که حباب طلا در حال ذوب به بیش از 1 درصد برسد، قیمت طلا در مدت کوتاهی سیر نزولی را طی خواهد کرد.

وضعیت قیمت تتر در ابتدای هفته.

دیروز تتر زیر دلار تهران معامله شد. همانطور که گفته شد قیمت دلار تغییر چندانی نداشت و در مرز 59 هزار تومان خرید و فروش شد. اما تتر کانال 59 هزار تومانی را از دست داد و در محدوده 58 هزار و 750 تومان قرار گرفت.

تجزیه و تحلیل وضعیت بازار نشان می دهد که اگر تتر این محدوده را از دست بدهد، سمت نزولی معاملات تقویت می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40505

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.