• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

حق مردم ایران و سیستان و بلوچستان است.

  • کد خبر : 30646
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
حق مردم ایران و سیستان و بلوچستان است.

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب کشور و مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تلفیق منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست خبری امروز دوشنبه در پاسخ به این سوال رکنا مبنی بر اینکه تولید سالانه محصولات کشاورزی است. محصول کشور حدود 120 میلیون تن است که از این مقدار بین 25 تا 30 درصد است. درصد این مقدار تبدیل به ضایعات می شود و از آنجایی که برای تولید سالانه 120 میلیون تن محصولات کشاورزی، 92 میلیارد متر مکعب آب مصرف می شود. آب مصرفی پسماندهای کشاورزی حدود 24 میلیارد متر مکعب است. این در حالی است که با 12 میلیارد متر مکعب آب، دریاچه ارومیه وی گفت: ضایعات کشاورزی در همه جای دنیا وجود دارد. در ایران ضایعات کشاورزی بیشتر در مزرعه است تا روی میز. خبر خوب این است که کارکرد کاهش هدررفت آب در برنامه های وزارت جهاد کشاورزی جایگاه ویژه ای دارد و هدررفت آب نقش مهمی در

بزرگ زاده در ادامه این نشست خبری گفت: مجموع بارندگی های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 6 آبان به 20.8 میلی متر رسید.

وی ادامه داد: این میزان بارندگی نسبت به دوره بلندمدت (با 26.6 میلی متر بارندگی) 22 درصد کاهش داشته و نسبت به سال گذشته (26.7 میلی متر بارندگی داشتیم) 22 درصد کاهش نشان می دهد.

سخنگوی صنعت هیدرولیک وضعیت سدهای کشور را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: میزان آبی که از ابتدای سال آبی جاری تا 7 آبان وارد سدها شده است، 2 هزار و 470 میلیون مترمکعب بوده است. این رقم در سال گذشته 2.4 میلیارد مترمکعب بود که نشان دهنده بهبود سه درصدی است.

وی میزان آب تولیدی سدها از ابتدای سال آبی جاری تا 7 آبان را چهار هزار و 560 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در سال گذشته 3 هزار و 550 میلیون مترمکعب بوده که نشان دهنده افزایش 22 درصدی است.

در حال تکمیل…

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30646

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.