• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

جدیدترین روش بسته بندی مواد در سال 1403 از نگاه تیم البرز ماشین کرج

  • کد خبر : 33089
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
جدیدترین روش بسته بندی مواد در سال 1403 از نگاه تیم البرز ماشین کرج

بسته بندی مواد همیشه یکی از مهمترین بخش های فروش و ارائه محصولات به بازار بوده و هست. چنانچه محصول تولیدی شما بصورت بسته بندی و با ظاهری شکیل به بازار ارائه شود میتواند فروش بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. در سالهای اخیر با توسعه دستگاههای بسته بندی و با تکیه بر کامپیوترها و هوش مصنوعی شاهد طراحی و ساخت دستگاههای بسته بندی با کیفیتی در بازار هستیم که قادر هستند هر نوع محصولی را با سرعت و دقت بالا و در اشکال متنوع بسته بندی کنند. این نوع دستگاهها توانسته اند نیازهای بشری در زمینه بسته بندی مواد را به خوبی برطرف کنند. البته که هر روز شاهد طراحی و ساخت دستگاههای بسته بندی متنوع با کاربردهای متنوع هستیم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با دستگاههای بسته بندی آشنا کنیم و جدیدترین روش بسته بندی مواد را در سال 1403 به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دستگاه بسته بندی چیست؟

دستگاه بسته بندی در واقع به دستگاهی گفته میشود که قادر باشد با سرعت و دقت بالا هر نوع موادی را اعم از گرانولی، مایع و پودری بصورت اتوماتیک بسته بندی کند. این نوع دستگاهها قادر هستند تا بصورت مستمر و بدون توقف به بسته بندی مواد بپردازند. سرعت بسته بندی در این دستگاهها بسیار بالا است و البته که خطاهای انسانی در آنها مشاهده نمیشود. استفاده از این نوع دستگاهها، شرکت های تولیدی را قادر ساخته تا با سرعت و دقت بالا اقدام به بسته بندی مواد گوناگون کنند. دستگاههای بسته بندی را میتوان به چند دسته تقسیم کرد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه بسته بندی

دستگاههای بسته بندی را میتوان از چند منظر به چند دسته تقسیم بندی کرد. بعنوان مثال میتوان این دستگاهها را به دستگاههای بسته بندی پودری، مایع و گرانولی تقسیم بندی کرد که هر کدام قادر هستند تا مواد را در بسته بندی های متنوع و در وزن ها و اشکال مختلف بسته بندی کنند. دستگاههای بسته بندی مختص مواد گرانولی را در بازار با عنوان دستگاههای بسته بندی توزین دار هم شناسایی میکنند که قادر هستند مواد گرانولی را در بسته بندی های متنوع بسته بندی کنند. این دستگاهها قادر هستند تا مواد گرانولی را نظیر حبوبات، غلات، قند و… را با سرعت و دقت بالا بسته بندی کنند. دقت داشته باشید که دستگاههای بسته بندی گرانولی قادر به بسته بندی مواد پودری و یا مایع نیستند و همین امر برای دستگاههای مشابه نیز صدق میکند. ویژگی های خاصی برای هر کدام از دستگاهها در نظر گرفته شده است که آن ها را قادر میسازد تا بتوانند مواد متفاوتی را بسته بندی کنند.

جدیدترین روش بسته بندی مواد کدام است؟

چنانچه وارد صنعت بسته بندی مواد شوید با دستگاهها و روش های بسته بندی بسیار متنوعی روبرو میشوید که اگر بخواهیم کمی درباره آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم میتوانیم صنعت بسته بندی را بصورت خیلی ساده به دستگاههای بسته بندی افقی و عمودی تقسیم کنیم. دستگاههای بسته بندی افقی با نام دستگاههای پر کن نیز شناخته میشوند و قادر هستند تا مواد گوناگونی را در داخل سلفون و یا پاکت بسته بندی کنند. دستگاههای بسته بندی افقی نیز قادر هستند تا مواد مختلف را نظیر کیک و شکلات بصورت افقی و در بسته بندی های افقی شکل بسته بندی کنند. به این نوع دستگاهها در بازار، دستگاه پیلوپک نیز گفته میشود که قادر هستند تا مواد را بصورت افقی بسته بندی کنند. اما جدیدترین روش بسته بندی در سال 1403 کدام روش است؟

از نظر تیم تحقیق و توسعه البرز ماشین کرج جدیدترین روش بسته بندی در سال 1403 را میتوان روش بسته بندی دوی پک نامید. این روش قادر است تا مواد را در بسته بندی های پاکت آماده و زیپ کیپ دار یا ساده با استفاده از مواد، پُر و بسته بندی کند. تا همین سال گذشته این روش با استفاده از نیروی انسانی و با استفاده از اپراتور انجام میشد ولی در سال 1401 دستگاهی با عنوان دستگاه بسته بندی دوی پک توسط تیم فنی مهندسی البرز ماشین کرج طراحی و ساخته شد تا بتوان این عملیات را با سرعت و دقت بالا و بدون دخالت دست به سرانجام رساند. با طراحی و ساخت این دستگاه دیگر نیاز به استفاده از نیروی انسانی برای بسته بندی مواد در داخل پاکت های آماده نیست. به این روش بسته بندی در بازار، روش بسته بندی پاکت سه بعدی نیز گفته میشود که مصرف کنندگان با این اسم در بازار، این نوع بسته بندی را شناسایی میکنند.

دستگاه بسته بندی دوی پک-البرز ماشین کرج

دستگاه بسته بندی دوی پک چیست؟

تا اینجای کار متوجه شدید که دوی پک به پاکت های بسته بندی ایستاده گفته میشود که قادر هستند هر نوع مواد گرانولی، مایع و پودری را داخل خود جای دهند. اما به دستگاهی که این نوع پاکت ها را بصورت اتوماتیک با مواد مورد نظر پر میکند دستگاه بسته بندی دوی پک گفته میشود که قادر است هر نوع موادی را داخل این پاکت ها بسته بندی کند. دستگاه بسته بندی دوی پک میتواند با استفاده از تکنولوژی ویژه ای که دارد پاکت ها را بصورت اتوماتیک از داخل محفظه مورد نظر بر دارد و سپس با استفاده از مواد پر کند و سپس عملیات بستن درب را انجام میدهد. تمامی پروسه بسته بندی توسط این دستگاه بصورت اتوماتیک انجام میگیرد و نیاز به استفاده از اپراتور در کنار دستگاه نیست. دوی پک نوع جدیدی از انواع بسته بندی ها است که میتواند بعنوان جدیدترین روش بسته بندی در سال 1403 نام برده شود.

روش خرید دستگاه بسته بندی دوی پک

برای خرید دستگاه بسته بندی دوی پک میتوان از طریق روش های سنتی و مدرن استفاده کرد. استفاده از فروشگاههای آنلاین نظیر بامک میتواند یکی از راههای خرید دستگاه بسته بندی دوی پک باشد. در ایران تنها یک شرکت با نام البرز ماشین کرج قادر به ساخت دستگاه بسته بندی دوی پک میباشد که دستگاههایی برای بسته بندی مواد پودری، مایع و گرانولی را طراحی و به بازار ارائه میکند. این دستگاهها میتوانند با سرعت بالا و بدون دخالت دست اقدام به بسته بندی مواد در بسته بندی های دوی پک و پاکت آماده کنند.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در زمینه ماشین آلات بسته بندی در اختیار شما قرار داده باشیم. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه کافی در این زمینه نظرات و تجربیات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33089

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.