• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

ثبت نام جدید خودروهای وارداتی به زودی آغاز می شود

  • کد خبر : 34332
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
ثبت نام جدید خودروهای وارداتی به زودی آغاز می شود

اخبار اقتصادی، مهدی ضیغمی رئیس جمهور سازمان توسعه تجارت درباره وعده وزیر صمت مبنی بر انجام تکلیف 35 هزار متقاضی تا پایان سال خودروهای وارداتی وی که در اسفندماه سال گذشته در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده است، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: واردات خودرو در محدوده عادی در حال انجام است و از نظر تعداد واردات نیز کار انجام می شود. و نیز تعیین تکالیفی که گفته شد. وقفه ای در عرضه ارز ایجاد شد، در آذرماه بانک مرکزی همکاری بسیار خوبی داشت و ارز قابل توجهی تخصیص یافت.

وی افزود: مورد دیگری که وجود دارد این است که افرادی که قبلاً در سامانه ثبت نام کرده اند و باید خودروی خود را تحویل دهند ترجیح می دهند خودروهایی را انتخاب کنند که چینی نیستند و همین امر باعث شده تا روند انتخاب خودرو طولانی شود. باید فضا را برای آمدن این خودروها باز بگذاریم و نمی توانیم متقاضی را مجبور به انتخاب خودرو کنیم.

دیغمی ادامه داد: احتمالا طی این هفته برای این خودروهایی که متقاضی انتخاب نکرده اند ثبت نام جدیدی باز کنیم تا سایر افراد بتوانند این خودروهای مانده در سامانه را ثبت نام کنند.

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت درباره روند واردات خودروهای برقی نیز گفت: با حمایت هایی که انجام شده و نیازهای جدیدی که وجود دارد، ارز قابل توجهی برای واردات خودروهای برقی تخصیص داده شده است و در به موازات این برنامه ها از طریق اعتبارات خارجی و مدیریت شهرداری تهران نیز حمایت می شود.

به گزارش دیغمی، چهار برنامه مجزا برای خودروهای برقی وجود دارد که طی آن خودرو وارد کشور می شود.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر افزایش سقف ارزی واردات خودروهای برقی به 40 هزار یورو در مرحله اول، گفت: امیدواریم طی تصمیمات، سقف ارزی واردات خودروهای برقی برداشته شود. . که در هفته های آینده برگزار می شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت حذف محدودیت ارزی و کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی را ناشی از واردات خودروهای برقی با کیفیت و مقرون به صرفه دانست و گفت: در هفته های آینده شاهد واردات خواهیم بود. خودروهای برقی با برند دیگر کشورها.

دیغمی درباره وضعیت زیرساخت خودروهای برقی نیز گفت: زیرساخت ها اندیشیده شده و بر اساس برنامه ریزی های موجود سرمایه گذاری انجام می شود. من معتقدم که می توانیم زیرساخت ها را در یک زمان معقول توسعه دهیم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34332

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.