• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

ثبت رکوردهای جدید در بازارهای سهام آمریکا

  • کد خبر : 34928
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
ثبت رکوردهای جدید در بازارهای سهام آمریکا

اکوایران: بازارهای سهام آمریکا رشد قابل توجهی داشته و در این میان ارزش سهام شرکت متا به رکوردی رسیده است.

اخبار اقتصادی، علیرغم چالش هایی مانند گزارش آلفابت در مورد نتایج ناامیدکننده آن، روند کنونی بازارهای سهام آمریکا مشابه دوران حباب دات کام (دوره ای که به اواخر دهه 1990 برمی گردد و طی آن تعداد محدودی از (سهام رشد قابل توجهی را تجربه کردند) و اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس بانک فدرال رزرو ایالات متحده، که امید به کاهش زودهنگام نرخ بهره را کاهش داد، بازارهای سهام عربستان سعودی به روند مثبت خود ادامه دادند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این روند صعودی به داده های اقتصادی اطمینان بخش از ایالات متحده و عملکرد خوب متا و آمازون نسبت داده شده است. قیمت سهام متا در روز جمعه 20 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود یعنی 474.99 دلار به ازای هر سهم بسته شد. این رشد 197 میلیارد دلار به ارزش بازار آن اضافه کرد که در حالی که بزرگترین افزایش یک روزه ارزش بازار در تاریخ بازارهای سهام جهانی را به ثبت رساند، رشد 190 میلیارد دلاری اپل و آمازون در سال 2022 را تحت الشعاع قرار داد. با این حال، استراتژی سنتی خرید و به دلیل واکنش‌های متفاوت به نتایج فصلی این شرکت‌ها، داشتن سهام غول‌های فناوری، موسوم به «هفت دلاور» صنعت فناوری، با عدم قطعیت مواجه شده است.

S&P 500 علیرغم چالش هایی مانند اظهارات رئیس فدرال رزرو که امیدها برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس را از بین می برد و عملکرد منفی بانک جامعه نیویورک به بالاترین سطح خود رسید که نشان دهنده انعطاف پذیری بازار به دلیل قدرت اقتصاد آمریکا است. علاوه بر این، شاخص نزدک 100 در 13 هفته از 14 هفته گذشته رشد داشته است.

چندین معیار، مانند اعتماد مصرف کننده ایالات متحده، هزینه های ساخت و ساز و استخدام شغل، روند مثبتی را نشان دادند. علیرغم واکنش‌های متفاوت بازار سهام، پنج شرکت برتر فناوری در هفته گذشته فروش و سود بالایی را گزارش کردند. در مجموع درآمد سه ماهه آن به طور متوسط ​​15 درصد افزایش یافته و به تقریباً نیم میلیارد دلار رسیده است.

S&P 500، Nasdaq 100 و Dow Jones Industrial Average هفته گذشته افزایش یافتند و به رشد سه ماهه که 8 تریلیون دلار به بازارهای سهام افزوده است، ادامه دادند. شایان ذکر است، شاخص S&P 500 چهارمین هفته متوالی رشد خود را تجربه کرد و ضررهای قبلی را جبران کرد.

در میان نگرانی ها در مورد سلامت بانک های منطقه ای و بازار املاک تجاری، سرمایه گذاران به سمت اوراق قرضه دولتی هجوم آوردند و به طور موقت بازده اوراق 10 ساله خزانه داری را پایین آوردند. در همین حال، متا پس از پیش بینی فروش بالاتر از حد انتظار و انتشار سود سه ماهه، رشد چشمگیر 20 درصدی را ثبت کرد. شرکت آمازون نیز به دلیل استراتژی شرکت در کاهش هزینه ها و تمرکز بر خدمات سودآور با رشد قابل توجهی همراه بود.

با این حال، فروش آلفابت اندکی کاهش یافت و نرخ رشد تجارت ابری مایکروسافت، برخی از سرمایه گذاران را ناامید کرد. اپل همچنین با کاهش فروش خود در چین مواجه شده است که پیشرفت قابل توجهی است زیرا چین یک پنجم درآمد این شرکت را تشکیل می دهد. انویدیا که یکی از بازیگران اصلی در زمینه هوش مصنوعی است، امسال رشد 34 درصدی در ارزش سهام خود داشته است.

تحلیلگران شرکت های برجسته ای مانند JPMorgan Chase و Bank of America نسبت به رشد سریع سهام غول های فناوری ابراز نگرانی کرده و آن را با دوران حباب دات کام مقایسه کرده اند.

طی سال گذشته، ارزش شرکت‌های فناوری 80 درصد رشد داشته است که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین رشد سهام در شاخص S&P 500 است که تنها رشد 3 درصدی را تجربه کرده است.

سهام هفت شرکت برتر فناوری با 48 برابر سود معامله می‌شوند، یعنی دو برابر میانگین S&P 500. با این حال، رشد درآمد سالانه پیش‌بینی‌شده 14 درصدی آنها طی سه تا پنج سال آینده، 4 درصد بیشتر از نرخ رشد پیش‌بینی شده توسط S&P 500 است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34928

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.