• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

توقف توزیع کالای قاچاق در نمایشگاه بهاره امسال/ عرضه کالاهای خارجی ممنوع است

  • کد خبر : 36681
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
توقف توزیع کالای قاچاق در نمایشگاه بهاره امسال/ عرضه کالاهای خارجی ممنوع است

اکوایران: در یکی دو سال اخیر به گفته اتحادیه ها محصولات قاچاق و بی کیفیت در نمایشگاه های بهاره به صورت گسترده توزیع می شد. اما ظاهراً در نمایشگاه های بهاره پیش رو، توزیع کالاهای قاچاق و حتی کالاهای خارجی که به صورت قانونی وارد کشور شده اند، ممنوع است.

اخبار اقتصادی، بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، دستورالعمل طرح تشدید نظارت های ویژه در روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان به اتاق اصناف ابلاغ شده است. در سراسر کشور و این طرح از 20 بهمن 1402 آغاز و تا 24 فروردین 1403 ادامه خواهد داشت.

از ابتدای اجرای این طرح تا امروز بیش از 161 هزار و 506 پرونده رسیدگی و 7 هزار و 783 پرونده به ارزش بیش از 25 میلیارد تومان مشمول تعزیرات حکومتی شده است. بر اساس اطلاعات موجود بیشترین تخلفات مربوط به گران فروشی بدون احتساب قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت اصول بهداشتی، ارزان فروشی و کلاهبرداری بوده است.

بهنام نیک منش معاون نظارت و بازرسی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تشدید نظارت بر بازار در روزهای آینده تا پایان ماه مبارک رمضان گفت: هماهنگی های لازم با تشکل های صنعت، معدن و بازرگانی انجام شده است. سازمان تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و سایر نهادها. قرار است بازرسان به نام بازرسی تا حد امکان از وسایل نقلیه مخصوص استفاده کنند.

پیش از این اتاق اصناف اعلام کرده بود که برنامه نوبت کاری و شیفت کاری بازرسان نیز مشخص شده و مقرر شد تیم بازرسی در دو گروه حضور میدانی و حضور میدانی ساختمان اتاق اصناف خدمت کنند. ضمن اینکه از ظرفیت اتحادیه ها نیز استفاده می شود و در واقع نظارت اولیه بر اتحادیه ها خواهد بود. بازرسان اتحادیه در خیابان ها، میادین و پاساژهای خرید مستقر خواهند شد تا در صورت شکایت مردم، سریعا به مشکل رسیدگی کنند.

کالای قاچاق توزیع نمی شود

نیک منش در خصوص موضوع ایجاد صف برای خرید اقلام ضروری گفت: در مکاتبه ای با وزارت جهاد کشاورزی تاکید کردیم که تامین و توزیع اقلام ضروری به اتحادیه ها و اتحادیه ها واگذار شده است. در برخی استان ها باید در عرضه مواد پروتئینی تسریع شود و در نمایشگاه های عرضه مستقیم اقلام تنظیم بازار به وفور عرضه شود تا صف تشکیل نشود و مردم از سود کافی برخوردار شوند.

وی درباره عرضه کالای قاچاق در نمایشگاه ها نیز گفت: نیک منش گفت: در نمایشگاه های موجود از توزیع کالای قاچاق و حتی کالاهای خارجی که به صورت قانونی وارد کشور شده است جلوگیری شده و تنها تولیدات داخلی به فروش می رسد. ارایه شده.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36681

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.