• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

تجاوز در اتحادیه ها اتفاق افتاد. کشف محموله بزرگ تجهیزات کامپیوتری قاچاق

  • کد خبر : 36965
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
تجاوز در اتحادیه ها اتفاق افتاد.  کشف محموله بزرگ تجهیزات کامپیوتری قاچاق

اکوایران: تخلفات در هیات مدیره اتحادیه ها در حوزه فناوری و محاسبات منجر به کشف قاچاق تجهیزات کامپیوتری به ارزش 25 میلیون یورو شد.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه با گروه کالای لوازم جانبی رایانه و قطعات الکترونیکی، از اسفند ماه سال 1400 اکثر محصولات رایانه ای باید به صورت سیستمی و کلیه مراحل واردات ثبت می شد. ، ذخیره سازی، حمل و نقل و فروش آنها تحت نظارت رسمی هستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به کشف محموله بزرگ تجهیزات رایانه ای قاچاق گفت: متاسفانه برخی از افراد سرشناس این حوزه اقدام قانونی انجام نداده و پرونده ای به ارزش 25 میلیون یورو در این زمینه تشکیل شده است. “

در همین راستا، تسنیم حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به تنوع گسترده محصولات مرتبط با حوزه رایانه و لوازم جانبی آن به این خبرگزاری گفت: از ابتدای اجرای طرح این قانون حدود 22 میلیون شناسه توسط فعالان اقتصادی در سامانه جامع بازرگانی ثبت شده است.

دهقانی نیا ادامه داد: از این 22 میلیون شناسه رهگیری صادر شده، 18 میلیون آن مربوط به کالاهای وارداتی و 4 میلیون مربوط به کالاهای تولید داخل است. همچنین 60000 شناسه کالا در این گروه کالایی اخذ شده و 30000 اپراتور تجاری نیز در محدوده محصولات ذکر شده در سامانه جامع معاملات اقدام خود را انجام داده اند.

این مقام مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات گروه محصولات رایانه ای و تجهیزات الکترونیکی در سامانه جامع تجارت افزود: تمامی فعالان تجاری در حوزه واردات و تولید و فروشندگان. از این موارد شما باید در این روند قانونی شرکت کنید. در این راستا اخیرا پرونده های مهمی برای برخی مجرمان تشکیل شده است.

دهقانی نیا با اشاره به اقدام مهم یکی از دستگاه های متولی در مبارزه با قاچاق کالا، گفت: اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان در حال انجام است; متأسفانه در روزهای اخیر تخلف برخی افراد عضو هیأت مدیره اتحادیه های مرتبط با حوزه فناوری و محاسبات در حوزه قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود تمامی افراد و شرکت های فعال در بازار لوازم جانبی کامپیوتر و تجهیزات فناورانه نسبت به انجام وظایف قانونی خود در سامانه جامع معاملات توجه لازم را داشته باشند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36965

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.